معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در برخی گردنه‌های استان، گفت: هم اکنون ۱۲۰ راه روستایی بسته است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا‏، غلامرضا رسول زاده اظهار کرد: تردد در تمامی محورهای ارتباطی به صورت عادی در جریان بوده و محور کلیبر به اهر بارش برف گزارش شده است.

وی با اشاره به بسته بودن ۱۲۰ جاده روستایی در شهرستان های هشترود و چاراویماق، گفت: دیروز تا آخرین ساعات شب کولاک بود لذا اکنون با فروکش کردن کولاک، همکاران ما به همراه امکانات و تجهیزات در راه های روستایی مشغول برف روبی هستند و تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها هرچه سریع تر برف روبی و بازگشایی شود.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی باز بوده و هیچ مشکلی در تردد وجود ندارد، بیان کرد: در گردنه‌ها کولاک حاکم است و به خاطر وزش باد جاده‌های این منطقه لغزنده است بر این اساس مسافران حتما مجهز به زنجیر چرخ بوده و با سرعت کم رانندگی کنند.

وی یادآوری کرد: به دنبال بارش‌های روزهای پایانی هفته گذشته، ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف‌روبی‌ و در این عملیات ۱۳۰ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده و به ۷۸ مسافر و کاربر جاده‌ای در استان از سوی راهداران کمک‌رسانی شده است.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

کد خبر 645083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha