چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

یک شرکت سوئدی در حال ساخت ریزتراشه‌ای است که می‌تواند به‌عنوان راهی برای تایید وجود واکسن کووید-۱۹ ارائه شود.

میکروچیپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، استارت‌آپ فناوری ریزتراشه به نام Epicenter در حال ایجاد میکروچیپی است که در زیر پوست فرد کاشته می‌شود و به «ارتباطات میدان نزدیک» (NFC) برای ارسال داده‌های مربوط به وضعیت واکسیناسیون فرد متصل می‌شود.

تراشه در بازوی فرد کاشته می‌شود و زمانی که در کنار NFC (مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی برای ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی با فاصله ۴ سانتی متر یا کمتر است) قرار می‌گیرد، وضعیت واکسیناسیون شما را تأیید می‌کند.

این در حالی است که کارشناسان بهداشت همچنان بر موفقیت واکسن در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا و اثربخشی آن در برابر بیماری کووید-۱۹ تاکید می‌کنند.

در حالی که نوع اومیکرون اخیراً به افزایش شدید موارد کووید-۱۹ منجر شده است، کارشناسان می‌گویند که یک تزریق تقویت‌کننده، بزرگ‌ترین حرکت در برابر شیوع ویروس است. آنها همچنین تاکید کرده‌اند، افراد واکسینه‌شده شانس بسیار کمتری برای بیماری جدی یا تجربه علائم کشنده دارند.

ریزتراشه واکسن پیشنهاد می‌کند به NFC مانند گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشید تا اثبات واکسیناسیون را نشان دهید که همان فناوری مورد استفاده توسط کارت‌خوان‌های بدون تماس است.

هانس شوبلاد، مدیر ارشد اپی‌سنتر می‌گوید: «ایمپلنت‌ها یک فناوری بسیار همه کاره هستند که می‌توانند برای موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر بسیار راحت است که پاسپورت کووید را همیشه روی ایمپلنت خود در دسترس داشته باشید.»

این ریزتراشه به اندازه یک دانه برنج است و می‌تواند زیر پوست بازو یا بین انگشت اشاره و شست قرار گیرد. هدف چنین تراشه‌هایی رفع نیاز به جا کلیدی، کارت شناسایی و کارت ویزیت است. در عوض، تراشه‌ها به افراد اجازه می‌دهند که این داده‌ها را علاوه بر پاسپورت و سوابق پزشکی ذخیره کنند.

شوبلاد می‌گوید، این روش نسبتا سریع است و حدود ۱۰۰ دلار هزینه دارد. با این حال، زمانی که بسیاری از مردم از واکسن فرار می‌کنند، این توییت با نظرات متفاوتی در فضای مجازی مواجه شده است. یک نفر در توییتر نوشت: «دقیقاً به همین دلیل است که مردم نمی‌خواهند واکسینه شوند.»

کد خبر 644994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha