مقامات استانی چین به افراد مشهور و کسانی که اقدام به پخش زنده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، دستور داده‌اند تا قبل از آغاز سال ۲۰۲۲ جرایم مربوط به مالیات را گزارش کنند.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستورالعمل، درست چند روز پس از آن منتشر شد که «ویا»، «ملکه پخش زنده» چین به دلیل فرار مالیاتی، ۱.۳۴ میلیارد یوان (۲۱۰ میلیون دلار) جریمه شد.

ویا که نام اصلی او هوانگ وی است، روز دوشنبه توسط اداره مالیات هانگژو، شهری در جنوب چین، به دلیل پنهان کردن درآمد شخصی و سایر تخلفات در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جریمه شده است.

روز چهارشنبه (امروز)، مقامات مالیاتی از شهرها و استان‌های پررونق چین از لحاظ اقتصادی، اعلامیه‌های مشابهی را در وب‌سایت‌های خود منتشر کردند و به افراد مشهور و پخش‌کننده‌های زنده دستور دادند تا هر گونه تخلفات مربوط به مالیات را بررسی کنند، این مسائل را اصلاح کنند و به مقامات مالیاتی مربوط گزارش دهند.

در این اطلاعیه آمده است: «پیش از پایان سال ۲۰۲۱، مسائل مربوط به مالیات را تصحیح کرده و به طور فعال به اداره مالیات گزارش دهید تا از تخفیف یا معافیت در پرداخت جرایم برخوردار شوید.»

در صورت عدم انجام این کار، سازمان امور مالیاتی طبق قوانین و مقررات با جدیت برخورد خواهد کرد.»

در ماه سپتامبر، اداره مالیات ایالتی دولت مرکزی با صدور اطلاعیه ای اقداماتی را برای تقویت اداره مالیات در بخش سرگرمی، از جمله پخش زنده، اعلام کرده بود.

در اطلاعیه سپتامبر نیز وعده‌های مشابهی مبنی بر مجازات سبک‌تر و معافیت‌ها برای کسانی که تخلفات مالیاتی را گزارش کرده و اصلاح کرده‌اند، داده شد. به گفته رسانه‌های دولتی، از آن زمان، بیش از ۱۰۰۰ نفر برای پرداخت معوقات مالیاتی اقدام کرده بودند.

کد خبر 644905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha