دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت‌: هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه اول آبان ماه خود، روزنامه روزگار را توقیف کرد.

علیرضا مختارپور در گفت‌وگو با فارس افزود: روزنامه روزگار تا مردادماه امسال بیش از 800 شماره منتشر کرده و زمینه آن هم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود.

وی اضافه کرد: طبق بند (ب) ماده 33 قانون مطبوعات، اگر نشریه‌ای توقیف شود و نشریه دیگری به شکلی منتشر شود که طراحی و شکل آن شبیه نشریه توقیف شده باشد،نشریه منتشر شده بلافاصله توقیف می‌شود.

مختارپور اظهار داشت: نشریه روزگار تا مردادماه سال 1385 طراحی و شکل دیگری داشت اما از هفته گذشته این روزنامه به شکل جدیدی منتشر شد و در مطبوعات و رسانه‌ها بیان می‌شد که شبیه نشریه توقیف‌شده‌ای، انتشار خود را آغاز کرده است. از سویی شماره نشریه تغییر پیدا کرده و از صفر و با ذکر دوره جدید منتشر شده است.

وی ادامه داد: مسئولان این روزنامه قبل از انتشار این روزنامه در هفته‌های قبل به وزارت ارشاد مراجعه کرده بودند و به آنها گفته شد که با توجه به اینکه مسئولان روزنامه روزگار کسانی هستند که قبلا در وزارت ارشاد مسئولیت داشتند و قانون مطبوعات را به خوبی می‌دانند، تخلف نکنند و قرار بود به این توصیه‌ها عمل شود اما نشریه به شکل فعلی درآمد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: ما از مسئولان روزنامه‌ روزگار بعد از انتشار دوباره این نشریه خواستیم که موارد اشکال را اصلاح کنند و آنها عنوان کردند که روز پنج‌شنبه این نشریه منتشر نمی‌شود تا این اصلاحات انجام شود.

وی اضافه کرد: خود تعطیلی روزنامه روزگار طوری در روزنامه‌ها منعکس شد که گویی هیئت نظارت بر مطبوعات یا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد این نشریه را تعطیل کرده است. از سویی در روزنامه خود نیز دلیل تعطیلی را اعلام نکردند و بر این فضا دامن زدند.

مختارپور اظهار داشت: روزنامه روزگار نیز که از روز شنبه منتشر شد اصلاح نشده بود. طراحی به همان شکل بود و مسائل سیاسی با نام صفحه ایران و ایرانیان منتشر می‌شد. به همین دلیل با توجه به اینکه به توصیه‌ها عمل نشد، هیئت نظارت بر مطبوعات نیز امروز در جلسه خود طبق قانون مطبوعات این مسئله را یررسی کرد و به رغم تمایلی که به روند اصلاح این روزنامه وجود داشت و تذکرات و راهنمایی‌های متعددی که انجام شده بود، این نشریه توقیف شد.

وی با بیان اینکه بر خلاف تبلیغ بعضی رسانه‌ها، به هیچ وجه وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی یا هیئت نظارت بر مطبوعات مخالفتی با اشتغال خبرنگاران روزنامه‌های توقیف شده ندارد، اظهار داشت: نمی‌خواهیم هیچ روزنامه‌نگاری بیکار بماند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: هر روزنامه‌نگاری در هر روزنامه‌ای که می‌خواهد فعالیت کند اما نباید طوری جلوه داده شود که روزنامه منتشر شده همان نشریه توقیف شده است در این صورت خلاف قانون است.

کد خبر 6447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز