سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

دستیار صوتی محبوب الکسا را می‌توان در بسیاری از دستگاه‌ها از جمله اسپیکرهای هوشمند نسخه کودکان و تبلت‌های فایر پیدا کرد.

اسپیکر آمازون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، صحبت با الکسا می‌تواند راهی برای آمازون باشد تا آنچه را که دوست دارید یا ندارید به شما بیاموزد و در عین حال سعی کند چیزهای بیشتری به شما بفروشد. اما باید بدانید که هر دو قادر به جمع‌آوری اطلاعاتی مانند نام، داده‌های تولد، مکان و حتی عکس‌ها هستند.

جن کالتریدر، محقق ارشد در شرکت موزیلا، می‌گوید: «آیا آنها یاد می‌گیرند که بچه‌های شما چه چیزی را دوست دارند تا بتوانند آن را بفروشند، یا شما، آنها را به استفاده از گجت‌های آنها ترغیب می‌کنید؟»

متاسفانه، به نظر می‌رسد که پاسخ به این سوال احتمالاً بله باشد. بچه‌ها نیز سزاوار حریم خصوصی هستند.»

با نگاهی به ۸ دستگاه آمازون که برای کودکان ساخته شده است، مشخص شد که تنها دو دستگاه حریم خصوصی را نقض نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

طبق راهنمای مربوط به حریم خصوصی، آمازون وقتی از پروفایل «فرزند» استفاده می‌کنید، تبلیغات مبتنی بر علاقه را به نمایش درنمی‌آورد. والدین گزینه‌ای دارند که در صورت فعال کردن، این امکان را به غول فناوری اجازه می‌دهد، اطلاعات شخصی فرزندشان را جمع‌آوری کند.

آمازون پیش‌تر از خود در مورد این موضوع دفاع کرده و گفته است که اطلاعات شخصی را نمی‌فروشد. داده‌های صوتی ناشناس که به منظور بهبود تشخیص گفتار الکسا هستند.

می‌توانید انتخاب کنید که هیچ صدای ضبط شده‌ای ذخیره نشود، اما ممکن است به معنای از دست دادن برخی از ویژگی‌های دستگاه نیز باشد. همچنین گزینه‌ای برای حذف هر مورد ذخیره‌شده قبلی وجود دارد.

این شرکت پیش‌تر استدلال کرده بود که بدون اجازه والدین اطلاعات شخصی کودکان زیر ۱۳ سال را آگاهانه جمع‌آوری نمی‌کند.

یکی از سخنگویان آمازون در این رابطه گفت: «حفظ حریم خصوصی و امنیت برای نحوه طراحی و ارائه هر دستگاه، ویژگی و تجربه اساسی است. ما به ارائه شفافیت و کنترل به مشتریان، ایجاد کنترل‌های حریم خصوصی برای استفاده و درک فوق‌العاده آسان و ایمن نگه داشتن اطلاعات مشتری اختصاص داده‌ایم. ما اقدامات سختگیرانه‌ای را برای دستگاه Echo Dot Kids در نظر گرفته‌ایم، از جمله نیاز به اجازه از والدین قبل از فعال کردن تجربه Amazon Kids و ارائه کنترل‌های مخصوص والدین. مهارت‌های الکسا برای کودکان نمی‌تواند شامل تبلیغات، جمع‌آوری اطلاعات شخصی یا محتوایی باشد که برای همه سنین مناسب نیست.»

با همه این احوال بسیاری از محافل به والدین توصیه کرده‌اند تا با دقت بیشتری محصولات آمازون را انتخاب کنند.

کد خبر 644697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha