وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها توضیح داد. 

بهرام عین‌اللهی ـ وزیر بهداشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور فیزیکی داشته باشند.

او افزود: حتی در دوران کرونا هم که بیماری شدت داشت، فیلدهای بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی حضوری بوده‌اند و دانشجویان پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و... به شیوه حضوری در کلاس‌های درس شرکت می‌کردند، البته دروس علوم پایه به صورت غیرحضوری آموزش داده می‌شد.

عین‌اللهی تصریح کرد: در سال جاری از مهر شاهد حضور دانشجویان علوم پزشکی در کلاس‌های درس هستیم، بنابراین از آن جایی که آموزش این دسته از افراد حضوری بوده امتحاناتشان هم به همان شیوه برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش در دوران کرونا صدمات جدی به دانشگاه‌ها و دانشجویان وارد کرد، چراکه دانش‌آموزان و دانشجویان به شیوه مجازی آموزش می‌دیدند که در این صورت لازم است تا به سرعت شرایط را به سمت وضعیت عادی برگردانیم تا فارغ‌التحصیلان بتوانند سلامت مردم را تامین کنند.

عین‌اللهی با اشاره به تاثیر اومیکرون بر حضوری شدن امتحانات پایان ترم افزود: از آن جایی که امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی حضوری است و اومیکرون هم به تازگی وارد کشور شده، بنابراین با تدوین اصول بهداشتی دانشجویان را وادار به رعایت کرده و همچنین دانشگاه‌ها را موظف به برگزاری امتحانات پایان ترم در فضاهای بازتر سالن‌های دانشگاه‌ها می‌کنیم تا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی امیکرون تأثیر منفی روی این افراد نگذارد.
 

کد خبر 644656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha