چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

شرکت مشهور پانتون مانند هر سال پس از مشاوره با متخصصان یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند.

Very Peri

به گزارش همشهری آنلاین شرکت پانتون که مقر آن در شهر کارلستات در ایالت نیوجرسی آمریکاست به خاطر «سامانه تطبیق رنگش» (PMS) شهرت دارد و صنایع گوناگون از جمله چاپ، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی‌ فراورده‌ها از آن استفاده می‌کنند.

«انستیتوی رنگ پانتون»، یک سرویس مشاوره درون شرکت پانتون، از سال ۲۰۰۰ به بعد هر سال یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند. این انستیتو دو بار در سال جلسه‌ای دربسته با حضور نمایندگان گروه‌های استاندارد رنگ کشورهای گوناگون در یک پایتخت اروپایی برگزار می‌کند و در آن برای انتخاب رنگ سال بعدی تصمیم‌گیری می‌کند.

رنگی که شرکت پانتون برای سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده بود، یک رنگ زرد روشن با نام Illuminating با کد ۱۳-۰۶۴۷ بود.

اما پانتون برای سال ۲۰۲۲ برای نخستین بار در ۲۲ سال گذشته خارج از فهرست رنگ‌های آن و پرده‌ جدیدی از رنگ آبی به نام Very Peri با کد  ۱۷-۳۹۳۸ انتخاب کرده است که نوعی آبی ارغوانی است، رنگی آبی با ته‌مایه‌ای از قرمز مایل به بنفش. 

پانتون می‌گوید این رنگ کاملا جدید «شادترین و گرم‌ترین رنگ در میان همه پرده‌های رنگ‌ آبی است» و به عنوان نمادی از گذار از یک دوره و امکان‌های جدید انتخاب شده است.

به گفته این شرکت، رنگ انتخاب‌شده ثبات رنگ آبی را با انرژی و هیجان رنگ قرمر در هم می‌آمیزد و پرده رنگ جدیدی ایجاد می‌کند که گرم، شادمان و نیروبخش است. 

کد خبر 644388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha