نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن این که از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد، همکاری بین هیأت‌های دو کشور را در جریان گفت‌وگوهای وین بسیار مهم خواند.

ديدار هیأت‌های روسیه و آمریکا درباره مذاکرات وین

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش از دیدار دیروز عصر (پنجشنبه) خود با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران خبر داد. 

وی افزود: همکاری عملگرایانه بین هیأت‌های ما در جریان گفت‌وگوهای وین بسیار مهم است. (این همکاری) به نظر سازنده می‌رسد.

این دیپلمات روس در توییت دیگر عصر امروز (جمعه) خود اعلام کرد: اعضای برجام (بدون ایران) یک جلسه هماهنگی سنتی برای بررسی نتایج به‌دست‌آمده در دور هفتم مذاکرات وین برگزار می‌کنند. بعد از این تبادل نظر غیررسمی، نشست رسمی کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد.

دور هفتم مذاکرات وین در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذرماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.

در این دور هم مانند شش دور سابق، هیأت آمریکایی به ریاست رابرت مالی به صورت غیرمستقیم در گفت‌وگوها حضور دارد. 

پیش‌تر، «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌ها صبح امروز (جمعه) در توئیتی نوشت: پس از رایزنی‌ها با دیگر هیأت‌ها، بعدازظهر روز گذشته (پنجشنبه) من و «انریکه مورا» (هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش رو، دیدار کردیم.

‏وی افزود: این هفته پیشرفت خوبی داشتیم. امروز (جمعه) کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از یک وقفه چند روزه، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۴ امروز به وقت وین (۱۶:۳۰ به وقت تهران) با حضور هیأت‌های ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ در هتل کوبورگ برگزار شود.

کد خبر 643872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha