حدود ۴ میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد که تعداد زیادی از راکبان به قوانین احترام نمی گذارند و عبور و مرور آنها از خطوط ویژه، پیاده رو و محل گذر عابران پیاده، بی توجهی به چراغ راهنمایی، توقف در پیاده روها و ... تنها بخشی از تخلفاتی است که آنها مرتکب می شوند و آشفتگی و بی نظمی در شهر ایجاد می کنند

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ مردم اعتقاد دارند برای جلوگیری از تخلف موتورسواران باید قوانین بازدارنده باشد و پلیس هم سختگیرانه برخورد کند اما رئیس پلیس راهور تهران شیوه سلبی را موثر نمی داند و به گفته سردار محمد حسین حمیدی این روش از دیرباز در دستور کار نیروهای راهور قرار داشته و اگر نتیجه بخش بود امروز نباید شاهد افزایش تخلفات موتورسواران می بودیم.

رویکرد جدید پلیس راهور استفاده از ابزار آموزشی است و به همین دلیل اجرای طرح موتوریارپلیس را در دستور کار قرار داده و به استناد آمار اعلامی از سوی پلیس راهور تهران تا کنون بیش از ۹۸ هزار راکب تحت آموزش های این طرح قرار گرفته اند.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران هم تمرکز بر فرهنگ را بهترین گزینه می داند و معتقد است با اقدامات فرهنگی نتایج بهتری در ساماندهی وضعیت موتورسواران حاصل می شود.

گزارش: زینب زینال‌زاده

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: مسعود ساکی

کد خبر 643632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 3
    چرا واسه این قشر زحمتکش که بار سنگینی در اداره شهر بزرگ تهران رو دوششون هست،قدمی بر نمیدارند؟ مثل ساخت خط ویژه موتور،که واقعا لازمه حذف ورود ممنوع کوچه و خیابابونی که جاداره،واسه موتوری ها حتی یارانه سوختم بهشون جدیدا نمیدن
  • علی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 0
    موتور سیکلت سواران هم مانند رانندگان اتومبیل باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و در ضمن وارد پیاده روها نشوند چون حق عابران پیاده را ضایع می کنند. آنها پیاده رو را به محل عبور خودشان تبدیل می کنند و خطرات جانی و مالی و روانی برای عابران ايجاد می کنند. بارها به ذهنم رسیده که یک چوب یا پاره آجر با خود به هنگام حرکت در پیاده با خود حمل کنم تا از آسیب‌های موتور سیکلت سواران بی قانون در امان بمانم. باید حق من عابر حفظ شود وگرنه مجبور می شویم خودمان اعمال حق کنیم. پليس برای این مشکل باید فکری بکند تا چه وقت باید شاهد بی انضباطی موتور سیکلت سواران بی نزاکت و بی شعور باشیم.