مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشر شده درخصوص بی‌سابقه بودن کمبود دارو در کشور توضیح داد.

دارو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی اخبار منتشره درخصوص بی‌سابقه بودن کمبود دارو در کشور با بیان این‌که اعداد و ارقام کمبود داروها مشخص است، گفت: اکنون کمبودهای دارویی در کشور ۴۰ قلم ثبت شده و این درحالی است که در برخی از برهه‌های زمانی کمبودهای ما ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم بود.

او با بیان اینکه ادعای بی‌سابقه بودن کمبود دارو در کشور صحیح نیست، افزود: این ادعا نشان‌دهنده روایت ناصحیح در اطلاع‌رسانی آمار بوده است. شفافیت سازمان غذا و دارو در ابلاغ برخی آیین‌نامه‌ها نباید موجب اعوجاج مطالب و نگرانی مردم شود.

بیشتر بخوانید؛

کمبودهای دارویی امسال نسبت به سال گذشته یک‌پنجم کاهش یافته است

دکتر محمدی بیان کرد: کمبودهای دارویی امسال نسبت به سال گذشته که ۲۲۰ قلم بود، یک‌پنجم کاهش پیدا کرده است. ارائه آمار این‌چنینی تنها سبب تشویش اذهان عمومی و نگرانی و اضطراب مردم می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مطرح کرد: ادعای مطروحه خلاف قانون است و اگر لازم باشد ما برخورد قانونی خواهیم کرد.
 

کد خبر 643626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    بسیاری ازداروهای ضروری درداروخانه هاوجودنداردوبه دروغ همه کمبودهاراتکذیب میکنید