برخی منابع مصری در گفت‌وگو با یک رسانه عربی تاکید کردند که نشست اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر که در عربستان برگزار شد، برای همسو کردن دیدگاه‌ها نسبت به ارتباط با ایران و ترکیه بود.

نشست كشورهاي عربي در رياض

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، برخی منابع دیپلماتیک مصری در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کردند که راه اندازی سازوکار مشورت های سیاسی بین مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این زمان با پیشنهاد و ابتکار عربستان انجام شده است.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه گذشته سازوکار مشورت های سیاسی بین مصر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض و در سطح وزرای خارجه برگزار شد.

منابع مصری به العربی الجدید گفته‌اند: مکانیزم جدید با هدف یکسان سازی دیدگاه ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و مصر درخصوص ارتباط با قدرت های رقیب کشورهای عربی در منطقه و در راس آن ها ارتباط با ایران و ترکیه ایجاد شد.

این منابع می‌گویند که سعودی‌ها از تغییرات در روابط‌ منطقه‌ای با آنکار و تهران احساس خطر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این منابع گفته اند که ترکیه نیز اخیرا درخواست برگزاری نشست در سطح سران میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر کرده است که هدف از این نشست ایجاد مرحله جدید در ‌روابط و پایان دادن به تنش ها میان دوطرف است.

کد خبر 643569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجیل IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    بهترین وقت برای آزمایش قادر-۲ بود.