چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

استارت‌آپ بارسلونایی، «استارک فیوچر» (Stark Future)، با ساخت و ارائه یک موتورسیکلت کراس تمام برقی می‌خواهد نشان بدهد که فناوری الکتریکی برتر از بنزین است؛ با عملکردی بهتر از تمام مدل‌های موتورکراس سنتی موجود در جهان.

موتورسیکلت

به گزارش روزنامه همشهری و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، این موتورسیکلت با نام «وارگ» (Varg)، 110کیلوگرم وزن دارد که 11کیلوگرم سنگین‌تر از حداقل وزن FIM برای یک مسابقه MXGP است.

 البته این وزن موتورسیکلت بدون سوخت است. زمانی که سوخت وارد باک موتورهای بنزینی می‌شود، شرایط فرق کرده و وارگ می‌تواند فاصله اضافه‌وزن خود را جبران کند. اوج قدرت این موتورسیکلت تمام‌برقی 80اسب‌بخار است. در مقایسه با یکی از برترین موتورکراس‌های جهان، کاوازاکی 500سی‌سی 2زمانه که حدود 66اسب‌بخار را تولید می‌کند، می‌توان نتیجه‌گیری خوبی از عاقبت موتورکراس برقی بارسلونایی داشته باشیم.
حداکثر گشتاور 275نیوتن‌متری موتور با جادوی جعبه‌دنده به 938نیوتن‌متر در چرخ عقب تبدیل می‌شود. شاید با کمی زیاده‌روی و اغراق بتوان گفت که وارگ می‌تواند یک کاروان را بکسل کند. موتورسیکلت استارک در هر زمان دارای 5 حالت نصب خواهد بود، اما می‌توانید تا 100حالت را در برنامه تلفن هوشمند خود شخصی‌سازی کنید و هر زمان که بخواهید آنها را با هم عوض کنید.

این حالت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تنظیمات دقیق منحنی قدرت، ترمز موتور، کنترل کشش و چرخ طیار مجازی در انتظار ثبت اختراع را شخصی‌سازی کنید تا موتور احساس و واکنشی شبیه به هر چیزی از یک 125سی‌سی گرفته تا غرش یک 450‌سی‌سی چهار زمانه. غلاف فیبر کربن موتور 360ولتی وارگ، طراحی داخلی خود استارآپ، تنها 9کیلوگرم وزن دارد و برای عملکرد ثابت با آب خنک می‌شود و به‌عنوان بخشی ساختاری از قاب طراحی شده است. استارک در این خصوص می‌گوید که اینورتر در حال ثبت اختراع آن «کوچک‌ترین اینورتر جهان برای محدوده توان 50تا 100کیلووات» است.

بیشتر بخوانید:

به‌گفته این استارت‌آپ، باتری ضدآب و خنک‌شونده توسط هوا، یک بسته 6کیلووات ساعتی است که ظرفیت کافی برای مطابقت با یک مخزن پر بنزین در یک موتورسیکلت 450سی‌سی را ارائه می‌دهد. این می‌تواند تا 6ساعت سواری آسان در مسیر یا یک موتورسواری کامل با شدت مسابقات MXGP برای یک تا 2ساعت ارائه دهد. باتری‌ها با توجه به وزن سبک این موتورسیکلت، مطمئنا یک بسته قابل‌توجه است. موتورسیکلت به‌طور طبیعی بسیار آرام و بی‌صدا است. طبیعتا دوست داریم که وارگ را در رقابت‌ با موتورهای بنزینی به تماشا بنشینیم ولی مطمئنا در رویدادهایی که به الکتریکی‌ها اجازه رقابت داده می‌شود، شاهد حضور این اسب سرکش خواهیم بود.

کد خبر 643445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha