دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دستگیری چند دزد در مصر، باستان شناسان را به کشف مقبره هزاران ساله رساند.

به گزارش رویترز،دستگیری چند دزد که از دو ماه قبل مشغول کندن یک مقبره بسیار قدیمی از دسته مقبره های هزاران ساله اهرام مصر بودند باستانشناسان را به کشف جدید رساند.

پس از دستگیری دزدها توسط ماموران پلیس، باستانشناسان متوجه سه مقبره جدید زیر زمین شدند که تا بحال هیچکس آنها را کشف نکرده بود و در نزدیکی یکی از بزرگترین اهرام مصر قرار داشت.

به گفته باستانشناسان این مقبره ها حدود 4000 سال قدمت دارند و دو عدد از آنها متعلق به دندانپزشکانی است که در همان زمانها می زیسته اند و برای دربار کار می کرده اند.

این مقبره ها که مومیایی در آنها وجود ندارد از آجرهای گلی ساخته شده اما جنس آنها از جنس مقبره افراد بلند پایه و پادشاهان زمانهای دور نیست.

ظاهرا این دو دندانپزشک با هم به این کار مشغول بوده اند که در کنار یکدیگر به خاک سپرده شده اند و مقبره های آنها نزدیک به یکدیگر است.

گرچه از 150 سال قبل باستانشناسان در تلاشند تا رازهای اهرام مصر و مقبره های زیر خاک را کشف کنند اما گفته می شود تا کنون تنها 30 درصد از آنچه زیر زمین است کشف شده است.

بیشترین نقطه ای که این مقبره ها کشف شده اند در "ساکورا"در 12 مایلی جنوب قاهرا است که سالانه هزاران توریست از آنجا دیدن می کنند و مقبره های قدیمی بسیاری را در خود جا داده است.

کد خبر 6433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز