مهدی مهدی‌پور که همه ضربات ایستگاهی استقلال را می‌زند، هفته گذشته بالاخره نخستین پاس گلش را در این فصل داد؛ او می‌گوید سرزن‌های تیم باید قضاوت کنند که ارسال‌هایش خوب هست یا نه.

مهدی مهدی‌پور

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی مهدی‌پور امسال دومین فصل حضورش در استقلال را آغاز کرده و نسبت به فصل گذشته جایگاه محکم‌تری در ترکیب آبی‌پوشان داشته است. هافبک شماره ۹ استقلال، نخستین بازی این فصل را روی نیمکت آغاز کرد اما بین دو نیمه راهی میدان شد و در ۸ بازی بعدی هم در ترکیب اصلی قرار گرفت. او که از مهره‌های تأثیرگذار استقلال بوده، این هفته مقابل پیکان نخستین پاس گلش را هم داد تا حالا با روحیه‌ای بالاتر مقابل سپاهان قرار بگیرد. در آستانه بازی استقلال و سپاهان که حساس‌ترین بازی این هفته است، مهدی مهدی‌پور به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

*انتظار داشتی در بازی با پیکان تیم‌تان به این خوبی بازی کند؟

می‌دانستیم بازی سختی داریم. حتی پیش‌بینی خود ما این بود که این بازی می‌تواند از داربی هم سخت‌تر باشد ولی با توجه به آمادگی خوب بچه‌ها از موقعیت‌هایمان خیلی خوب استفاده کردیم و بازی را بردیم. بعد از ۵ تساوی و با توجه به وضعیت جدول باید می‌بردیم. تلاش کردیم، خدا هم کمک کرد و توانستیم ۳ امتیاز را بگیریم.

*روی کاغذ، بازی‌های سخت استقلال تازه از اینجا شروع شده است. حریفان شما تا قبل از داربی به استثنای گل‌گهر حریفان نسبتا آسانی بودند و توقع این بود که بتوانید نتایج بهتری بگیرید.

در آن ۵ بازی می‌توانستیم برنده باشیم. در بازی با گل‌گهر و داربی کمتر، اما در ۳ بازی دیگر حق ما مساوی نبود. ولی تازه هفته نهم است و وضعیت بدی در جدول نداریم. سه‌چهار بازی سخت و سنگین با تیم‌های بالای جدولی داریم ولی ما استقلالیم و فرقی نمی‌کند چه تیمی روبه‌روی ماست، ما برای پیروزی بازی می‌کنیم.

*امروز با سپاهان بازی دارید، تیمی که به‌نظر می‌رسد بعد از استقلال علاقه زیادی به آن داری! قبلا گفته بودی اگر استقلال قهرمان لیگ نشود، دوست داری سپاهان قهرمان شود.

سپاهان تیم فوق‌العاده خوب و بابرنامه‌ای است و بازیکنان و کادر فنی خیلی خوبی هم دارد. وضعیت سپاهان در جدول نشان می‌دهد که بازی خیلی سختی داریم ولی ما ۳ امتیاز بازی را می‌خواهیم. من هم بازیکن استقلال هستم و فکر و ذکرم این تیم است. اصلا به تیم دیگری فکر نمی‌کنم، چه سپاهان باشد چه بقیه تیم‌ها. تلاش می‌کنم برای تیم خودم مثمرثمر باشم. تیم خودم به‌قدری بزرگ است که کاندیدای قهرمانی باشد. ما در همه بازی‌ها به‌دنبال پیروزی هستیم، چه تیم مقابل‌مان پرسپولیس باشد، چه سپاهان.

*استقلال بعد از ۹ هفته به ثبات لازم رسیده است؟

شرایط‌مان خوب است. درست است که چند هفته به‌خاطر اتفاقات فوتبالی، داوری و... خوب نتیجه نگرفتیم و از این بابت هم متضرر شدیم اما وضعیت خوب است. هم کادر فنی و هم بازیکنان خیلی خوبی داریم. ما می‌توانیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

*به‌نظر می‌رسد امسال قهرمان‌شدن سخت‌تر از فصل‌های قبل است.

دقیقا همینطور است. امسال تیم‌های خوب در لیگ زیاد هستند؛ تیم‌هایی که برای قهرمانی بسته شده‌اند. هر تیمی که بتواند بهتر از موقعیت‌هایش استفاده کند، قطعا می‌تواند قهرمان شود. قهرمانی برای ما هم دور از دسترس نیست ولی باید نگاه‌ حرفه‌ای‌تری داشته باشیم و تا جایی که می‌شود از بازی‌های مختلف امتیاز بگیریم.

*۱۰ روز از داربی تهران گذشته اما هنوز درباره سطح کیفی آن بازی حرف‌وحدیث‌هایی هست. نظر تو درباره آن بازی چیست؟

درست است، داربی خوبی نبود و چنگی به دل نزد. البته ما بهتر از پرسپولیس بودیم. با اینکه ۲ تیم نتوانستند موقعیت‌های زیادی ایجاد کنند، ولی ما موقعیت‌های بیشتری داشتیم. به هر حال، داربی شرایط خاص خودش را دارد و در این ۲ سال متوجه شده‌ام که این بازی با همه بازی‌ها متفاوت است.

*ولی چند بازیکن پرسپولیس گفته‌اند که بهتر از استقلال بازی کردند.

نظر شخصی‌شان است.

*سطح کیفی لیگ را چطور می‌بینی؟

لیگ امسال خوب است و هرچه جلوتر می‌رویم، تیم‌ها بهتر و هماهنگ‌تر می‌شوند. تیم‌های خوب زیادی داریم و کیفیت‌ بازی‌ها هم خوب است. فقط چند تیم داریم که اوضاع خوبی ندارند. شاید مشکل اصلی آنها مالی باشد ولی مسائل زیادی دست به‌دست هم می‌دهند تا یک تیم بتواند شرایط خوبی داشته باشد.

*از بازی خودت راضی هستی؟

در ۹ هفته‌ای که از لیگ گذشته، شرایط خوبی داشته‌ام. تا جایی که در توانم بوده سعی کرده‌ام به تیم کمک کنم.

*از اول فصل بیشتر کرنرها و کاشته‌های استقلال را شما زدی و انتقاداتی هم از این تصمیم مجیدی صورت گرفته بود. خودت چقدر از ارسال‌هایت راضی هستی؟

زدن ضربات ایستگاهی شرایط خودش را دارد. کسی که ضربه را می‌زند باید با سرزن‌های تیم، مدافعان و مهاجمان هماهنگ باشد. با آنها قرار می‌گذارم که توپ را به کدام نقطه و در چه مسیری ارسال کنم. باید از آنها بپرسید که درباره ضربات ایستگاهی و کرنرهایی که من می‌زنم، چه نظری دارند. آنها بهتر از هر کسی می‌توانند بگویند من خوب ضربه می‌زنم یا نه. آنها هستند که باید رضایت داشته باشند. اگر راضی نبودند، یک نفر دیگر این ضربات را می‌زد. در این هفت‌هشت‌سالی که در لیگ برتر هستم، برای هر تیمی که بازی کرده‌ام، همه ضربات ایستگاهی و کرنرها را من زده‌ام و توانسته‌ام به تیم کمک کنم. در استقلال هم هدفم کمک‌کردن است. با این حال، خوب است که در بعضی از بازی‌ها تنوعی شود و بازیکنان دیگر هم این ارسال‌ها را انجام بدهند. با این وجود کادر فنی تصمیم نهایی را خواهد گرفت و باید دید در بازی‌های آینده چه پیش می‌آید.

*تا قبل از بازی با پیکان هیچ پاس گلی نداده بودی اما در این مسابقه بالاخره یکی از ضربات ایستگاهی‌ات توسط دانشگر گل شد و طلسم پاس گل را شکستی. خودت از این آمار راضی هستی؟

نه. اگر ارسال‌هایی که داشتم بیشتر گل می‌شد، حالا می‌توانستم آمار پاس گل خیلی خوبی داشته باشم ولی فعلا این آمار خوب نیست. در همان داربی چند ارسال داشتم اما متأسفانه با توجه به شرایط بازی گل نشدند. در بازی با پیکان هم در گل اول توپ را سانتر کردم، ژستد ضربه سر را زد و سیاوش یزدانی ضربه آخر را گل کرد.

*شرایط مالی تیم‌تان چطور است؟ توانسته‌اید از باشگاه پول بگیرید؟

مبلغی از پارسال طلبکاریم و امسال هم ۱۵درصد گرفته‌ایم، ولی قرار است این هفته دریافتی داشته باشیم.

کد خبر 643144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha