مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

اگر هم گام با تکنولوژی روز دنیا گام برمی‌دارید و دوست دارید در دنیای طراحی سایت نیز همیشه به‌روزترین باشید، مطالعه این مطلب را برای وقتی بگذارید که تمام ذهن‌تان را برای درک آن گذاشته و مشغله دیگری ندارید. تا این اندازه دقت روی محتوای این صفحه برای شما الزامی است.

آشنایی با نسل جدید asp.net.jpg

آشنایی با نسل جدید asp.net

یکی از دغدغه‌های مهم برنامه نویسان حرفه ای این روزها انتخاب نسخه مناسب برای طراحی وب سایت است. طراحی سایت و سئو سایت دات نت از خدمات ویژه شرکت دیجی تک و یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های طراحی سایت در بین برنامه نویس های حرفه ای است. با توجه به رشد تکنولوژی در زمینه برنامه نویسی، امکانات متنوعی به وجود آمده است. طراحی سایت asp.net در دیجی تک به وسیله متخصصین و کارشناسان به صورت کاملا اصولی انجام می‌شود. چنانچه قصد دارید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید، باید ابتدا یک وب سایت طراحی کنید و آن را به خوبی بهینه سازی کنید. نسل جدید و پیشرفته برنامه نویسی با ارائه روش‌های مختلف وب سایت‌های حرفه‌ای طراحی می‌کند. در ادامه شما را با asp.net بیشتر آشنا کرده و کاربردهای آن را برای شما شرح خواهیم داد.

 زبان برنامه نویسی Asp.net چیست؟

Asp.net یک زبان برنامه نویسی است و مخفف عبارت‌های Active Server Page است. یکی از کاربردهای مهم asp.net برای ساختن وب‌ سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاست. این زبان برنامه نویسی به وسیله شرکت مایکروسافت ابداع شده و با IIS اجرا خواهد شد. از ملزومات اجرا کردن IIS داشتن ویندوز Nt 0.4 و همچنین نسخه‌های پس از آن است. شرکت مایکروسافت این تکنولوژی را به بازار ارئه داد تا برنامه نویسان به وسیله آن بتوانند وب سایت‌هایی پویا و برنامه‌های وب مختلفی بسازند. این تکنولوژی جایگزینی برای سرویس دهنده ASP است. این زبان برنامه نویسی، بسیار حرفه‌ای بوده و دارای پشتیبانی قوی زبان است. حال که با مفهوم این تکنولوژی آشنا شدید، بهتر است در مورد مزایا و کاربردهای آن نیز بیشتر بدانید.

کاربردهای منحصربه فرد زبان برنامه نویسی Asp.net

کاربردهای منحصربه فرد زبان برنامه نویسی Asp.net

همانطور که می‌دانید asp.net کاربردهای بسیار زیادی در طراحی سایت داشته و برای برنامه نویسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از مهم‌ترین کاربردهای asp.net می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساختن برنامه‌های وب و سایت‌های پویا
  • سفارشی کردن صفحه‌های مختلف
  • بانک اطلاعاتی و همچنین نمایش آن‌ها به کاربر
  • استفاده برای ساخت نرم افزارهای مختلف تحت وب توسط شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های مهم

با توجه به موارد گفته شده اکنون می‌دانید که این تکنولوژی اهمیت بسیار زیادی برای کاربران و برنامه نویسان خواهد داشت

ویژگی‌های زبان برنامه نویسی asp.net

این ویژگی منحصربه فرد دارای ویژگی‌های مختلفی است و همین ویژگی‌ها سبب شده است که در بین مخاطبین، برنامه نویسان و طراحان سایت جایگاه ویژه‌ای کسب کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • کامپایل شدن صفحات

زمانی که یک صفحه طراحی شده به وسیله asp.net توسط مخاطب باز می‌شود، این صفحه کامپایل شده و سپس بر روی سرور نگهداری می‌شود، این صفحه سپس در فراخوان‌های پس از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر بدین معنی است که این صفحات با سرعت بسیار بالایی اجرا خواهد شد. سرعت اجرای صفحه تاثیر زیادی بر روی تجربه کاربری داشته و تعامل وب سایت خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود که آمار بازدید سایت بهبود یافته و رتبه بهتری را در موتور جستجوی گوگل به دست آورد.

  • صفحه‌های NET روی سرور ایجاد می‌شوند

با استفاده از ابزارهای مختلف ASP.NET می‌توانید به راحتی صفحه‌های مختلف وب سایت را طراحی کنید. برای مثال، با به کار بردن ابزار Datagrid می‌توانید بانک اطلاعاتی داده‌ها را به راحتی نمایش دهید.

این تکنولوژی دارای ویژگی‌های جذابی است که همین ویژگی‌ها موجب استقبال شدید طراحان سایت شده است.

ابزارهای ویژه asp.net

برنامه نویسان برای ساخت فرم‌های مخصوص طراحی وب سایت و برنامه‌های کاربردی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. در asp.net نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان برای ساختن صفحات و فرم‌ها از آن‌ها استفاده می کنند. این ابزارها در چهار دسته اصلی هستند و عبارتند از:

  • ابزارهای اولیه و اصلی همانند Textbox, ListBox, Button و RadioButton
  • ابزارهای داده‌ای جهت ارتباط برقرار نمودن با بانک اطلاعاتی و همچنین دستکاری اطلاعات
  • ابزارهای مختلف اعتباری جهت اطمینان یافتن از تایید و ورود اطلاعات صحیح
  • ابزارهای بسیار پیشرفته برای نمایش دادن عنصرهای پیچیده همانند آگهی‌های تبلیغاتی و تقویم در رابط کاربری

طراحی سایت فوق حرفه ای با ASP.NET در دیجی تک

با استفاده از ابزارهای نام برده در بخش قبل می‌توان سایتی دقیق و بروز را تولید کرد. این کار توسط تیم حرفه‌ای دیجی تک امکان پذیر است، متخصصین دیجی تک با بکار بردن ابزارهای فوق می‌توانند بر روی فرم‌های مدنظر مشتری، تصاویر متنوعی را بر روی صفحات وب ایجاد نمایند. توجه داشته باشید که طراحی سایت دات نت بر پایه تکنولوژی مایکروسافت بوده و بر روی همه زبان‌هایی که با پلتفرم دات نت سازگاری دارند، می‌تواند استفاده شود. لازم به ذکر است که این تکنولوژی از مبحث کدنویسی کاملا جدا بوده و از دولایه متفاوت تشکیل می‌شوند، بدین ترتیب طراحان و برنامه نویسان می‌توانند بدون تداخل داشتن با کدنویسی‌ها، بارها و بارها در این تکنولوژی تغییراتنی را اعمال نمایند. این امر برتری asp.net را نسبت به asp.net کلاسیک می‌رساند.

طراحی سایت asp.net با نسل .NET 6.0 در دیجی تک

طراحی سایت asp.net با نسل .NET 6.0 در دیجی تک

همانطور که در این مطلب مطالعه نمودید، طراحی وب سایت با جدیدترین آپدیت asp.net یکی از بهترین امکاناتی است که یک شرکت طراحی سایت می‌تواند ارائه دهد. طراحی سایت دات نت با این آپدیت باید به صورت کاملا هوشمندانه انجام شود، به همین منظور ما در دیجی تک بهترین برنامه نویسان را دور هم جمع کرده ایم که می‌توانند بهترین وب سایت‌ها را بدین وسیله طراحی کنند. سایت های طراحی شده با این آپدیت رابط UI قدرتمند تری دارند و تجربه برنامه نویسی را برای طراحان نیز بسیار لذت بخش کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیجی تک و خدمات طراحی سایت ASP.NET با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهند.

کد خبر 642956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha