دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام وزارت علوم توضیح داد.

سردر دانشگاه آزاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه و تصمیمی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از وزارت علوم به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزش عالی نداریم، گفت: این دانشگاه تابع قواعد عمومی آموزش عالی کشور است اما اگر در مواردی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اسم دانشگاه آزاد در کنار دو وزارتخانه علوم و بهداشت قرار می‌گیرد فقط در خصوص آن مصوبه‌ مشخص است.

او تاکید کرد: مثلا در بحث ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با توجه به اینکه این مراکز ماموریت‌های قلمرویی دارند بنابراین مصوبات این حوزه برای دانشگاه آزاد هم به طور جداگانه ذکر می‌شود تا این دانشگاه در عرصه ساماندهی و ماموریت‌گرایی تکلیف خود را بداند و بر اساس آن اقدام کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما در این شورا به هیچ عنوان قصدی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام‌های وزارت علوم نداریم.

عاملی افزود: دانشگاه آزاد درخواست دارد در کنار ظرفیت آموزش عالی کشور دیده شود و با توجه به اینکه نزدیک ۳۵ درصد ظرفیت آموزش عالی ما در این دانشگاه قرار دارد؛ لذا دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه باید جایگاه مناسبی داشته باشند.

او در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه منابع مالی دانشگاه آزاد از طریق شهریه پرداختی دانشجویان تامین می‌شود و این دانشگاه بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند بنابراین طبیعی است که قوانین و مقرراتشان در برخی از زمینه‌ها مختص خود دانشگاه باشد.
 

کد خبر 642914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    18 1
    در مقاله بالا دو تا پارادوکس هس از یک طرف ما از دانشگاه آزاد استاندارد کاری وآموزشی رو میخواهیم در حالیکه هیچ زمینه حداقل کمک مالی یا تجهیزات آموزشی بهشون تعلق نمیگیره وجالبه در مقابل این کار استاندارد آموزشی به کارکنانش یک سوم حق الزحمه داده میشه!!!! حالا چرا در نظام پرداختی دانشگاه آزاد مطیع مصوبات وزارت علوم نباشه؟!!!
  • بازنشسته US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 15
    وقتی مدرکش اعتبارعلمی نداردوجایی قبول نمیکنندفقط درادارات دولتی آن هم اگربادیپلم استخدام شدی میتوانی مدرکش راارائه کنی اون هم بااماواگرجوانان مردم را علاف میکنند!؟
    • ناشناس IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      7 2
      من نمی دانم به استناد کدام مدرک این حرف را زده ای ولی اگر سوادش را دارید یک جستجو(search) بکن و ببین رتبه و اعتبار دانشگاه آزاد کجاست و رتبه و اعتبار بسیاری از دانشگاه های دولتی درکجا قرار دارد. انسان نباید هر فکر مفتی را که به ذهنش می رسد تبدیل به حرف مفت کرده و از دهانش بیرون بیاورد.
  • احمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 1
    خدا به فریاد دانشجویان مظلوم دانشگاه برسه که در این ۴ سال مدیریت فعلی، واقعا از تحصیل زده شدن. یک بررسی ساده میدانی این موضوع رو اثبات می کنه.
  • علیرضا نیکرو IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    دانشگاه آزاد باید در دانشگاه ملی ادغام شود