یک شرکت صادرکننده کلمبیایی سوسک‌های کرگدنی که یک حیوان خانگی محبوب میان کودکان ژاپنی است، از رمزارزهای خاص خودش برای تسهیل تجارت استفاده می‌کند.

beetles

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کاملو کامپوس، برنامه‌نویس اصلی در شرکت «تیه‌یرا ویوا» مستقر در شهر تونخا در مرکز کلمبیا می‌گوید: «رمزارز راه جایگزینی برای صادرات سوسک‌ها به ژاپن و هر بخش دیگر جهان فراهم می‌کند و می‌توان از آن به یک روش پرداخت استفاده کرد.»

 این شرکت گونه‌های متفاوت سوسک‌های کرگدنی را که قیمت یک جفت آنها در توکیو ممکن است به ۳۰۰ دلار برسد، صادر می‌کند. کمیسیون فروش بالا است و گاهی تا ۱۰ درصد ارزش کالاهای صادراتی می‌رسد و به همین علت شرکت «تیه‌را ویوا» به فکر ایجاد رمزارز خاص خود افتاد.

رمزارز «کموشی‌کوین» (Kmushicoin) که نام سوسک کرگدنی در زبان ژاپنی است، اکنون در ۲۲۰ فروشگاه در تونخا از جمله رستوران‌ها، لباس‌فروشی‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های سخت‌افزار پذیرفته می‌شود.

شرکت «تیه‌را ویوا» از درصدی از همه فروش‌هایش برای بازخرید این سکه استفاده می‌کند.

لاروهای سوسک‌های کرگدنی

سوسک‌های کرگدنی ممکن است تا اندازه دست یک فرد بزرگسال رشد کنند و عمرشان ممکن است تا ۱۷ ماه طول بکشد، هنگامی که در مرحله لاروی هستند، با تکه‌های سبزی و میوه تغذیه می‌شود و کودی تولید می‌کنند که این شرکت آن را هم می‌فروشد.

این سوسک‌ها در میان کودکان ژاپنی به عنوان حیوان خانگی محبوب هستند و همچنین به عنوان طلسم خوشبختی به کار می‌روند.

کد خبر 642616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha