خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو بر کسی پوشیده نیست. این روغن از درختچه‌های جوجوبا گرفته می‌شود. در واقع روغن از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌گردد. این روغن در مناطق آمریکا و مکزیک رشد می‌کند و از گذشته‌های دور مردم منطقه از این روغن برای درمان زخم‌ها استفاده می‌نمودند.

خواص روغن جوجوبا.jpg

در اغلب محصولات بهداشتی و زیبایی که مربوط به پوست و مو است از این روغن استفاده می گردد. در واقع می توان جوجوبا را یک التیام بخش قوی نامید.

دانه گیاه جوجوبا می تواند به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده قوی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب قصد داریم توضیح کاملی درباره خواص روغن جوجوبا ارائه کنیم. استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک بسیار مفید تر از روغن های فراوری شده با انواع مواد شیمیایی می باشد. قطعا استفاده از جوجوبا می تواند زیبایی و طراوت را به شما هدیه دهد.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

از روغن جوجوبا می توانید به عنوان یک تنظیم کننده چربی پوست استفاده نمایید. افرادی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند با استفاده از این روغن می توانند چربی موجود بر روی پوست خود را تنظیم نمایند تا آکنه و جوش کمتری بر روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورتی که دارای پوست خشکی هستید می توانید از این روغن برای افزایش رطوبت پوست خود استفاده نمایید. در واقع این روغن درمانی برای هر دو پوست چرب و خشک می باشد.

آبرسانی پوست

به طور کلی آبرسانی پوست سبب می شود تا آب و رطوبت موجود در پوست کاهش پیدا نکند. رطوبت موجود در پوست سبب می شود تا صورت حالت کشسانی خود را از دست نداده و چین و چروک های زیادی بر روی آن ایجاد نشود. روغن جوجوبا به راحتی کار آبرسانی پوست را انجام می دهد. آبرسانی پوست کاری است که باید برای هر دو پوست خشک و چرب انجام داد. رطوبت مانند یک محافظ عمل می کند و از نفوذ رادیکال های آزاد به لایه های زیرین پوست جلوگیری می نماید.

پاک کننده آرایش

شما می توانید از روغن جوجوبا به عنوان یک پاک کننده آرایش استفاده نمایید. توجه داشته باشید که پاک کردن آرایش در شب از موارد بسیار مهمی می باشد. خوابیدن با مواد آرایشی و آلودگی بر روی صورت سبب تخریب آن می شود. قبل از خواب یک پنبه را آغشته به روغن جوجوبا نموده و صورت خود را با آن پاک کنید. این روغن کاملا ضد حساسیت می باشد و می توان از آن برای پاک کردن آرایش چشم نیز استفاده نمود. در واقع دیگر نیازی به استفاده از آرایش پاک کن های شیمیایی نیست.

کرم اصلاح صورت

اصلاح کردن موهای زائد صورت یکی از دغدغه های مهم خانم ها و آقایان است. در صورتی که از تیغ برای این کار استفاده می نمایید بهتر است در هنگام اصلاح و بعد از آن از روغن جوجوبا استفاده نمایید. این روغن به دلیل داشتن خاصیت التیام بخشی باعث می شود بعد از اصلاح دچار قرمزی و التهاب نگردید. در واقع روغن جوجوبا می تواند به عنوان یک کرم اصلاح صورت استفاده شود. حتما بعد از اصلاح نیز برای التیام پوست از این روغن استفاده نمایید. داشتن صورتی نرم و زیبا بعد از اصلاح نتیجه استفاده از جوجوبا می باشد.

ضایعات پوستی

در صورت وجود هرگونه ضایعات پوستی می توانید از این روغن استفاده نمایید. غدد چربی و خال بر روی صورت می تواند موجب آزار افراد شود. بر اساس تحقیقی افرادی که به طور مداوم از روغن جوجوبا استفاده می نمایند بعد از گذشت مدتی شاهد کاهش و رفع ضایعات پوستی می شوند. در واقع این روغن خاصیت التیام بخشی فوق العاده ای دارد و می تواند زخم و ضایعات پوستی را از بین ببرد. توصیه می شود برای مشاهده نتیجه مطلوب روزانه و به صورت مرتب از این روغن گیاهی استفاده نمایید. برند بکرینا یکی از بهترین برندهای روغن جوجوبا موجود در بازار می باشد.

قیمت روغن جوجوبا بکرینا

خواص روغن جوجوبا برای مو

روغن جوجوبا برای درمان ریزش و طاسی سکه ای مو بسیار مفید می باشد. داشتن موهای پرپشت و زیبا آرزوی هر فردی است.

ریزش مو

گاهی به دلیل وجود مشکلات ژنتیکی و عفونت قارچی ممکن است فرد دچار طاسی و ریزش مو گردد. این ریزش مو تاثیر بسیار منفی و مخربی بر روی زیبایی فرد دارد. استفاده از روغن جوجوبا برای درمان ریزش مو بسیار موثر است. این روغن به دلیل داشتن مواد مغذی باعث تحریک فولیکول مو می شود. تحریک فولیکول مو و افزایش جریان خون در کف سر باعث می شود تا موها مجدد شروع به رشد نمایند.

رفع شوره سر

برای مشاهده نتیجه اثر بخش بهتر است هر شب ریشه موهای خود را با این روغن ماساژ دهید. ساقه مو را نیز آغشته به روغن جوجوبا نمایید و سپس با یک شانه موهای خود را شانه بزنید. این راهکار باعث از بین رفتن شوره سر نیز می شود. شوره سر یکی از مشکلات متداول در افراد می باشد که باعث کاهش کیفیت مو می گردد. خواص روغن جوجوبا به گونه ای است که باعث نرم و درخشان تر شدن موهای شما می گردد. بهتر است به جای استفاده از انواع ماسک و اسپری های موی شیمیایی از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده نمایید.

طرز تهیه ماسک جوجوبا در خانه

تهیه یک ماسک خانگی برای صورت با روغن جوجوبا می تواند انتخاب خوبی برای التیام و بهبود پوست باشد.

روغن جوجوبا اصل

مواد لازم برای ماسک جوجوبا:

  • ۱ عدد خیار کوچک
  • ۱ قاشق روغن غذاخوری روغن جوجوبا
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام
  • ۷ دانه انگور

مواد بالا را با یکدیگر مخلوط نمایید تا به حالت خمیری شکل درآید. این ماسک صورت باید حدود ۲۰ دقیقه بر روی صورت شما قرار بگیرد. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. برای مشاهده نتیجه اثر بخش بهتر است هفته ای دوبار از این ماسک استفاده نمایید. برای خرید روغن جوجوبا اصل و با کیفیت میتوانید از طریق فروشگاه بکرینا و عسل خام از طریق مجموعه عسل آهوتا اقدام کنید.

برای درست کردن یک سرم مو برای موهای خود می توانید یک قاشق غذاخوری از هر یک از روغن های جوجوبا، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط نمایید. هر شب قبل از خواب موهای خود را با این سرم ماساژ دهید. این باعث نرمی و لطافت موهای شما خواهد شد. توجه کنید که تغذیه مو با مواد مغذی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که از یک اسپری نرم کننده برای موهای خود استفاده می کنید بهتر است چند قطره روغن جوجوبا به آن اضافه نمایید تا در هنگام استفاده روزانه موهای سالم و خوش حالتی را داشته باشید.

استفاده از روغن های طبیعی و روغن جوجوبا برای پوست و مو می تواند بدون ایجاد هیچ گونه عوارضی سبب ترمیم سلول ها گردد. اغلب ماسک ها ، اسپری ها و کرم های موجود در بازار دارای انواع مواد شیمیایی می باشند. این محصولات ممکن است در کوتاه مدت باعث نرمی و لطافت مو و پوست شود اما در بلند مدت عوارضی را نیز در پی خواهند داشت. اگر توجه کرده باشید اگر از یک ماسک مو فقط یک روز استفاده نکنید موهای شما حالت بسیار بد و آزاردهنده ای را خواهد داشت. خواص روغن جوجوبا به گونه ای است که باعث به وجود آمدن نتایج دائمی در بهبودی وضع پوست و مو می شود.

کد خبر 642494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha