چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم مافیایی «پدرخوانده» به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان از نگاه منتقدان، تماشاگران و فیلم‌سازان انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مجله ایمپایر با نظرسنجی از ده‌هزار منتقد سینما، فیلم‌ساز و تماشاگر، 500 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان را انتخاب کرد که در رتبه اول، فیلم «پدرخوانده» ساخته‌ «فرانسیس فورد کاپولا» به چشم می‌خورد.

در این فیلم که محصول سال 1972 است، «مارلون براندو» و «آل پاچینو» ایفای نقش داشته‌اند.

این در حالیست که پیش از این فیلم «شهروند کین» ساخته «ارسن ولز» محصول سال 1941 از سوی منتقدین و تماشاگران عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را در اختیار داشت.

در این فهرست، فیلم «مهاجمان صندوقچه گمشده» ساخته «استیون اسپیلبرگ» محصول سال 1981 در رتبه دوم قرار گرفته است و «بازگشت امپراطور» ساخته‌ «اروین کرشنر» محصول سال 1980 در مکان سوم ایستاده است.

فیلم «بازخرید شاشانک» ساخته‌ «فرانک دارابونت» محصول سال 1994 رتبه چهارم و «آرواره‌ها» ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» محصول سال 1975 رتبه پنج بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان را در اختیار دارند.

در این نظرسنجی که کارگردانان نام‌آشنایی چون «کوئنتین تارانتینو» و «مایک لی» در آن حضور داشتند،

«دوستان خوب»، «اینک آخرالزمان»، «آواز در باران»، «پالپ فیکشن» و «باشگاه مشت‌زنی» دیگر آثار برتر سینمای جهان نام گرفتند.

به گزارش بی.بی.سی، یکی از نکات قابل‌توجه در این فهرست، حضور فیلم تازه اکران‌شده «شوالیه تاریکی» به‌عنوان تنها نماینده سینمای قرن 21 در میان 20 اثر نخست است.

از دیگر عجائب این فهرست، حضور تنها دو فیلم از سینمای انگلیس، «کازینو رویال» (56) و «پرتقال کوکی» (37) ساخته‌ «استنلی کوبریک» در فهرست 500تایی برترین فیلم‌های سینمای جهان است. 

کد خبر 64241

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز