معاون اجرایی رییس جمهور به سوالی درباره چرایی تداوم گرانی‌ها پاسخ داد.

صولت مرتضوی

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید صولت مرتضوی طی اظهاراتی در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه «چرا گرانی ها کنترل نمی شود؟» گفت: تمام تلاش دولت این است که گرانی ها را کنترل کند، ولی قطعاً شیپورهایی که در گذشته نواخته شده است الان صدای آن در می‌آید! تصمیمات غیرمنطقی که در گذشته گرفته شد بخش اعظمی از آنها الان خودنمایی می کند و قطعاً تصمیمات امروز دولت هم در ۶-۵ ماه آینده خودنمایی خواهد کرد. همه اراده دولت بر کنترل و مهار گرانی و تورم است.

شما مستحضر هستید که جلسات آیت الله رئیسی با ستاد اقتصادی، با صاحبنظران در حوزه اقتصادی برگزار می شود. همه تلاش این است که ان‌شالله مهار شود و سفره مردم یک تغییری داشته باشد. آیت الله رئیسی چند برنامه کوتاه‌مدت تعریف کرده اند. برنامه کوتاه مدت اول ایشان، مهار کرونا در کشور بود که خوشبختانه مشاهده می‌کنید دولت با توفیقات مطلوبی مواجه شده است. برنامه دوم، کنترل بازار است البته این برنامه ها تقدم و تاخر ندارند، همزمان با هم شروع شدند و برخی از برنامه ها زودتر به نتیجه می‌رسند و برخی از برنامه ها ضرورت دارد زمان بگذرد تا ان شاءالله به منصه ظهور برسند.

مجری برنامه از صولت مرتضوی پرسید: در خبرها آمده بود معاون اول هم می روند و بصورت ناشناس قیمت ها را پیگیری می کنند و وزرای مربوطه را می خواهند که این هم ارزشمند است. به نظر من کار خوبی است که در این وانفسا انجام می شود، اما مردم می‌گویند اثر ملموس این را باید دید. شما می‌گویید این اثر در ۵ – ۶ ماه دیگر دیده می شود؟

مرتضوی در پاسخ گفت: من امید دارم که ان‌شاءالله اثرات مناسبی تصمیمات دولت داشته باشد، نه اینکه معاون اول، بلکه همه دولتمردان کف خیابان هستند. اینطور نیست که فاصله اجتماعی با مردم در این حوزه داشته باشند. ما در بازار خرید می کنیم، بقیه وزرا و معاونین رئیس جمهور هم به همین سبک هستند. برخی مواقع در جلسات وقتی مبحثی مطرح می شود وزیر جهاد کشاورزی می گوید قیمت مرغ و تخم مرغ این است، یکی از دوستان می‌گوید نخیر، من دیروز خرید کردم و قیمت به این شکل است؛ یعنی همه آقایان حضور دارند.

کد خبر 642351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    5 0
    اگرقراراست جنس ارزان شود فکری هم به استان بوشهرکنید نان راگران کردند قرارنبودنان گران شود
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    5 2
    فقط مذاکره را به سر انجام برسانید دلار را پایین بیاورید و نگه دارید اجازه واردات بی فایده و لوکس را ندهید همه اجناس پایین می اید و تورم کم می شود
  • اف IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    5 0
    شما چرا خودتون رو با مردم صفر درآمد مقایسه می کنید قیمتها بالاست باید حقوق هم افزایش پیدا کنه زود باشین قرار بود اوضاع اقتصادی روبراه بشه ولی تا الان که روز به روز داره بدتر میشه اینطوری اصلا نمیشه زندگی کرد مثلا بعد از کلی بحث و گفتگو حقوق کارمندان با این همه تورم لجام گسیخته باید ۱۰ تا ۳۰ درصد رشد کنه البته منظورم کارمندان واقعیه که حداکثر حقوق دریافتیشون ۵ الی۶ تومنه نه اوناکه فیشهای نجومی دارند
  • ناشناس US ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    5 0
    بله حضرات از بازار خرید میکنند ولی باتوجه به حقوق بالایی که دارند گرانی رامطلقا احساس نمی کنندایشان هروقت توانستند با حقوق 4میلیون درماه جوابگوی مخارج زندگی شوند انوقت هنر کردند اینهمه بازنشستگان داد میزنند فریاد میزنند انگار نه انگار که اینها مشکل دارند دولت هیچ باری ازروی بازنشسگان برنداشت که هیچ بابالابردن هزینه اب وبرق و گاز مشکل بازنشستگان را صدبرابر کرد
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    4 0
    همدان هم نان را 60 درصد بدون اطلاع گران کردند
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    2 0
    جناب معاون، کالا را افزایش کالا ارزان میکند و نه پاسبانی از کالا. جلب اعتماد از دست رفته مردم در سرمایه‌گذاری برای تولید کالا وظیفه نخست این دولت است. بدانید دیگر نمی توانید کشور را با ساز و کار حتی ده سال پیش اداره کنید. سرخوردگی و نا امیدی مغز جان جوانان را از درون میخورد و میباشد.
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    آقای مرتضوی بله درست می فرمایید آقای رییس جمهور معاونین ایشان ووزا همگی از بازار خرید میکنند اما آیا حقوق ما با شما حضرات یکی هست شما شاید حقوقتان بالای 50میلیون است وحقوق من 5میلیون تومان است ومن پیرزنی را میشناسم که تنها در آمدش یارانه است بله شما من وآن پیرزن از بازار خرید میکنیم ولی شما با حقوق اختصاصی بیت المال که چه چیزهایی که می خرید وما به آن چیزها فقط نگاه میکنیم ویک ضرب المثل ترکی که میگه وقتی یکی میخورد ودیگری نگاه می کند قیامت از آنجا شروع میشود.
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    بله عزیز شما هم مثل بقیه مردم بر فرض از کف بازار خرید می کنید. اما درد کسی که برای حساب جیبش رو دودوتا چهارتا میکنه باشما که صرفا میخرید و اونی مردمی که وقتی فروشنده میگه یه سطل ماست ماست 30000 تومان یک قالب پنیر 24000 تومن با شمایی فقط کارت میدی تا فروشنده حساب کنه فرق داره استاد فرق!. اونی که قبلا آبگوشت حداقل میخورد حالا نون ماست میخوره با شما که قبلا پلو خور بودین الان فقط صرفا گران تر میخرین ولی پلو تون همون پلو هست فرق داره فرق استاد