بررسی عملکرد شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های مفسدان و اخلالگران اقتصادی صرفا در شهریور ۱۴۰۰ ماه، از رسیدگی به ۶ پرونده در شعبه سوم ویژه تهران، ۹ پرونده در شعبه چهارم تهران، ۴ پرونده در شعبه پنجم تهران، ۲ پرونده در شعبه ششم تهران، ۲ پرونده در شعبه ویژه اصفهان، یک پرونده در شعبه ویژه گرگان و یک پرونده در شعبه ویژه ساری حکایت دارد.

پرونده‌های مفسدان و اخلالگران اقتصادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه رجوع به مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی نشان می‌دهد مسیر مقابله با فساد اقتصادی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه با قوت ادامه داشته و شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های مفسدان و اخلالگران اقتصادی طی ماه‌های گذشته اقدامات پردامنه‌ای را در این خصوص انجام داده اند.

در همین راستا در شعبه سوم تهران، یک پرونده به اتهام عضویت در شبکه قاچاق کالا، پرونده‌ای دیگر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (ارزی) کشور از طریق قاچاق عمده¬ی ارز به مبلغ ۵۰ میلیون و یکصد بیست هزار دلار، پرونده دیگر به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی (پولی) کشور به صورت عمده و کلان مجموعاً به مبلغ پنج هزار و هشتصد و نوزده میلیارد و سیصد و نود و پنج میلیون ریال رسیدگی شده است.

شعبه چهارم ویژه تهران هم به پرونده‌ای به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور رسیدگی کرده است.

در شعبه پنجم ویژه تهران نیز، هشت متهم به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی از طریق قاچاق ارز به صورت عمده، و متهم دیگری به اتهام معاونت در قاچاق سازمان یافته گوشی تلفن همراه، و دو متهم به اتهام اخلال در نظام ارزی به صورت کلان از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز و استفاده از کارت‌های ملی خود و دیگران محاکمه شده اند.

شعبه ششم ویژه تهران به پرونده‌ای به اتهام اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی کرده است، در شعبه ویژه اصفهان به پرونده‌ای به اتهام اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی شده است.

شعبه ویژه گرگان در شهریور ماه امسال اتهام فردی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی را مورد رسیدگی قرار داده است، شعبه ویژه ساری نیز اتهام یک متهم اقتصادی را رسیدگی کرده است.

پس از پایان رسیدگی قضایی در مهلت مقرر احکام صادر و جزییات ان رسانه‌ای خواهد شد.

کد خبر 642328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha