رییس سازمان نظام پرستاری گفت: ما در دوران کرونا خودکشی نداشیم و اصلا با چنین موضوعی مواجه نبودیم. آنچه که از لحاظ روان‌شناسی ممکن است در آینده در پرستاران بروز پیدا کند، سندروم پس از حادثه است.

پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، محمد میرزابیگی،  در پاسخ به این سوال وضعیت خشونت علیه پرستاران در دوران شیوع کرونا چگونه بوده است؟، گفت: خشونت علیه پرستاران تابع احساسات در بخش‌های پرحادثه نظیر اورژانس، ICU و پشت در اتاق عمل و به طور کلی بخش‌هایی است که عزیزی از دست می‌رود و یا دچار مشکل می‌شود، به همین دلیل همراهان او کنترل خود را از دست می‌دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه خشونت علیه پرستاران در دوران کرونا به صورت معناداری افزایش پیدا نکرده است، ادامه داد: خشونت همراهان بیمار علیه کارد درمان معمولا در حوادثی همچون تصادفات و سوختگی نسبت به کووید بیشتر بروز پیدا می‌کند.

رییس سازمان نظام پرستاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به فداکاری‌های پرستاران در دوران کرونا خشونت علیه آن‌ها طی دو سال اخیر کمتر نشده است؟، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی رخ داده باشد و واقعیتش این است که تا کنون مطالعه‌ای در این رابطه صورت نگرفته، اما بنا بر مشاهدات ما خشونت علیه پرستاران قبل و بعد از شیوع این بیماری تفاوت معناداری نداشته است.

میرزابیگی در پاسخ به سوال که آیا خودکشی پرستاران در دوران کرونا افزایش پیدا کرده است؟، توضیح داد: ما در دوران کرونا خودکشی نداشیم و اصلا با چنین موضوعی مواجه نبودیم و آنچه که از لحاظ روان‌شناسی ممکن است در آینده در پرستاران بروز پیدا کند، سندروم پس از حادثه است.

کد خبر 642132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 1
    عجب