پروتکل بهداشتی مبارزه با کووید، فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط و کار در حمل و نقل برون شهری اعم از زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که در اینفوگرافیک زیر الزامات سفرهای برون‌شهری را مشاهده می‌کنید.

تست منفی کرونا برای سفر

به گزارش همشهری آنلاین، پروتکل بهداشتی مبارزه با کووید، فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط و کار در حمل و نقل برون شهری اعم از زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که در اینفوگرافیک زیر الزامات سفرهای برون‌شهری را مشاهده می‌کنید.

اینفوگرافیک | در کدام سفرها همراه داشتن کارت واکسن یا تست منفی کرونا ضروری است؟

برای مشاهده با بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

ایسنا در این باره نوشت: در طرح مدیریت هوشمند کرونا که به گفته وزارت بهداشتی‌ها از ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰، آغاز و جزئیات آن اعلام شده است، فعالیت‌های شغلی در تمام شرایط پاندمی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون منعی ندارد. از طرفی به عنوان یک اصل کلی انتقال ویروس‌های تنفسی از انسان به انسان به طور عمده از طریق ریزقطرات تنفسی، سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان و لمس اشیای آلوده اتفاق می‌افتد.

باید توجه کرد که ویروس کرونا می‌تواند در فاصله ۲ متری منتقل شود. از دیگر راه‌های انتقال، حضور در فضای بسته با هوای راکد در صورت حضور فرد بیمار و ناقل است. با توجه به شیوع نوع دلتا و انواع سویه‌های دیگر کرونا، شدت و سرعت انتقال ویروس بیشتر شده است. بنابراین علاوه بر پوشش مناسب واکسیناسیون جامعه، رعایت فاصله ۲ متر با دیگران، استفاده مستمر از ماسک در اماکن عمومی و به ویژه در فضاهای بسته، ضدعفونی دست و گندزدایی محیط و سطوح مشترک، کنترل تهویه مناسب محیط‌های بسته، سالن‌ها و راهروهای مسقف باید در اولویت راه‌های کنترل قرار گیرد.

حمل و نقل عمومی و مواجهه طولانی مدت افراد با یکدیگر در محیطی بسته، می‌تواند از بسترهای خطر در انتقال ویروس باشد.

بر همین اساس پروتکل بهداشتی مبارزه با کووید، فاصله‌گذاری و الزامات سلامت محیط و کار در حمل و نقل برون شهری اعم از زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، از سوی وزارت بهداشت اعلام شد. در اینجا فقط الزامات سفرهای برون‌شهری را مشاهده می‌کنید.

شرایط پذیرش مسافران در ناوگان حمل و نقل برون‌شهری

► هوایی:

- در پروازهای داخلی ارائه PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری است.

- در پروازهای خارجی ارائه PCR منفی حداکثر ۹۶ ساعته و کارت واکسن ضروری است.

► زمینی:

- ارائه PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری است.

► دریایی:

- برای سفرهای خارجی ارائه PCR منفی حداکثر ۹۶ ساعته و کارت واکسن ضروری است.

-برای سفرهای داخلی ارائه PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری است.

کد خبر 642014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha