همین که انگشتانت را درون ۳ روزنه‌ روی توپ قرار می‌دهی و آن را می‌چرخانی و از کنار پاهایت سرمی‌دهی روی ریل، دلت می‌خواهد همه ۱۰ «پین» را که نشانه گرفته‌ای در همان حرکت اول ضربه کنی و این تازه شروع ماجرا و بازی بولینگ در باشگاه انقلاب است.

بولینگ

همشهری آنلاین _ پروانه بهرام‌نژاد: بازی که وقتی مصری‌ها صدها سال قبل آن را با چند قطعه سنگ انجام می‌دادند، گمان نداشتند یک روز سرگرمی آنها فراتر از مرزها برود و تبدیل به رشته‌ای نشاط‌بخش جهانی شود و طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. حالا بولینگ تفریح و تجربه‌ای است که می‌تواند آخر هفته هیجان‌آوری را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند.

  • چطوری بازی کنیم؟

برای انجام بازی بولینگ و یادگیری قواعد آن آمادگی خاصی لازم نیست و البته روش‌های متفاوتی وجود دارد که روش متعارف آن به این صورت است که اول باید توپ را از روی ریل بردارید و آن را با هر دو دست بگیرید. بازو را خم کنید و به سمت مسیر ورودی بروید. بعد نشانه‌گیری و آن را پرتاب کنید. یکی از مهم‌ترین کارهای این بازی نشانه‌گیری است، چون اگر نتوانید با توپ هدف را مشخص کنید، توپ در جای درست به پین‌ها اصابت نمی‌کند. بعد از نشانه‌گیری، تعادل بدن یکی از مهم‌ترین عوامل سرنوشت‌ساز در لحظه پرتاب توپ در مسیر ورودی است. نخستین ضربه اگر بین پین جلویی و دوم سمت راست بخورد، اصطلاحا به آن «پاکت» می‌گویند و این بهترین ضربه است.

  • چی ‌ببریم؟

حرفه‌ای‌ها که خودشان تجهیزات دارند، اما برای آنهایی که تفریحی به این مجموعه می‌روند تهیه و همراه داشتن وسایل و تجهیزات از قبل لازم نیست. باشگاه انقلاب وسایل مورد نیاز را در اختیار افراد قرار می‌دهد، البته فروشگاه مخصوص لوازم و تجهیزات انفرادی باشگاه هم این ملزومات را عرضه می‌کند. کافه و رستوران محدوده هم برای تغذیه شما را بی‌نیاز می‌کند و می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.

  • شرایط استفاده چیست؟

هزینه بولینگ در مجموعه انقلاب، هم تفریحی و هم آموزش خصوصی و شرایط استفاده از آن، متفاوت است. برای تهیه بسته آموزشی ۱۰ جلسه‌ای زیرنظر مربی باید نفری ۲ میلیون تومان بپردازید، اما اگر ۲ نفر همزمان بخواهید آموزش‌ ببینید، هزینه شما نفری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. هزینه نیم ساعت تفریحی هم ۱۱۰و یک ساعت ۱۷۰هزار تومان است. در هر لاین هم تا ۴ نفر می‌توانید بازی کنید.

  • بزرگ‌ترین باشگاه بولینگ کجاست؟

آنهایی که دستی در رشته بولینگ دارند و صاحب تجربه‌اند، می‌گویند تجهیزات خوب در این راه، حرف اول را می‌زند و در گام بعدی مهارت بازیکن مهم است. برای همین باشگاه بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب بهترین گزینه برای دوستداران این رشته تفریحی و ورزشی است. چون بزرگ‌ترین باشگاه بولینگ کشور و با محیطی خانوادگی و البته پاتوق حرفه‌ای‌هاست، اما این سالن برای تفریح تازه‌کارها هم گزینه مناسبی است، چون تجهیزات مدرن و تکنولوژی به روز و ۲۴ خط اتوماتیک دارد و سیستم امتیازدهی آن خودکار است. همچنین مکانیزم توپ‌برگردان اتوماتیک که حدود ۱۱ ثانیه زمان رفت و برگشت توپ با آن است، مطابق استانداردهای جهانی است.

  • چه کسانی می‌توانند بولینگ بازی کنند؟

پیر و جوان، زن و مرد و کودک ندارد و از ۷ سال به بالا برای همه رده‌های سنی شرایط پذیرش و آموزش مهیاست. این میان کودکان با هولدر آموزش می‌بینند و تمرین می‌کنند.

  • کی برویم؟

این مجموعه هر روز هفته از ساعت ۹ تا ۲۳ باز است، اما یادتان باشد برای روزهای آخر هفته بهتر است از قبل لاین را رزرو کنید، چون در این روزها بولینگ مخاطب زیاد دارد.

  • چطور برویم؟

باشگاه بولینگ در دل مجموعه ورزشی انقلاب قرار دارد که از در جنوبی به بزرگراه نیایش، از سمت شرق به بوستان ملت، از در غربی به خیابان سئول و در شمالی به خیابان نمایشگاه بین‌المللی تهران منتهی می‌شود و شما می‌توانید به کمک اتوبوس‌های تندرو خط ۴ خود را به یکی از درهای مجموعه برسانید.

  • تجهیزات لازم

توپ: وزن توپ‌های بولینگ به پوند محاسبه می‌شود و از ۶ پوند تا ۱۶ پوند متغیر و هر پوند هم تقریباً ۴۵۲ گرم است.
هاوس بال: به توپ‌های معمولی می‌گویند که بیشتر برای تفریح استفاده می‌شود.
کفش: ‌بولینگ کفش مخصوص دارد تا فرد روی لاین‌ها راحت سر بخورد و پرتاب خوبی داشته باشد.

  • نکته طلایی

حفظ روحیه و آگاهی کامل ذهنی از بولینگ و تعادل بدن در واقع یکی از مهم‌ترین عوامل در لحظه پرتاب توپ در مسیر ورودی است. تنظیم تعادل برای جلوگیری از سقوط فرد لازم است.

  • چند اصطلاح بولینگی

 همان سطح صافی است که توپ بازی بولینگ روی آن حرکت می‌کند و پین‌ها در انتهای آن قرار دارد.
 همان ۱۰ هدفی است که در انتهای لاین می‌بینید. جنس این پین‌ها ترکیب چوب ولایه‌ای از فایبرگلاس است و به‌صورت مثلثی چیده می‌شود.
 به حرکتی که در آن بازیکن همه‌ پین‌ها را در نخستین پرتاب بیندازد استرایک می‌گویند.
 حالتی است که در آن همه‌ پین‌ها در ضرب دوم انداخته می‌شود.
اگر بازیکن نتواند در ضربه خود هیچ پینی را بیندازد ضربه او از دست رفته یا Miss است.
اگر بازیکن در ضربه اول خود پین‌ها را طوری بیندازد که بین پین‌های باقیمانده فضایی ایجاد شود که توپ بدون برخورد با آنها از میان‌شان بگذرد، حالت Split ایجاد می‌شود.

کد خبر 641817

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha