مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

یکی از موضوعات مهمی که در هنگام رهن و اجاره املاک وجود دارد، تنظیم قرارداد به شکل صحیح و استاندارد است. برای انجام معامله و توافق صورت گرفته، طرفین باید قراردادی با عنوان اجاره نامه برای ثبت و تایید، امضاء نمایند تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانند پیگیری‌های آتی را در چارچوب مشخص و قانون انجام دهند.

image-20211207120348-1.jpeg

قرارداد رهن و اجاره در میان افراد مرسوم نبوده و طرفین سعی می‌نمایند تا قرارداد را بین خودشان ثبت کنند. بسیاری از کارشناسان اذعان می‌دارند که این کار اشتباه است و قرارداد کتبی باید در دفاتر املاک تنظیم شود. در این میان یک سری اشتباهات رایج در زمان تنظیم اجاره نامه وجود دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

۵ اشتباه رایج در تنظیم قرارداد رهن و اجاره در تهران

طرفین در هنگام عقد قرارداد باید به نکات گفته شده در متن اجاره نامه توجه داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند. تعهدات مندرج در اجاره نامه می‌تواند به مانند خرید خانه و آپارتمان دارای اهمیت باشد. با توجه به این که در سال‌های اخیر رهن و اجاره آپارتمان رو به افزایش است در این مقاله قصد داریم تا به ۵ اشتباه رایج در تنظیم قرارداد رهن و اجاره در تهران اشاره داشته باشیم:

  • مطالعه نکردن متن اجاره نامه

به دلیل این که بسیاری از متون قراداد دارای بندهای مختلف است، طرفین در هنگام امضای اجاره نامه، بدون مطالعه بندهای قرارداد سعی می‌کنند تا قرارداد را نهایی کنند. این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین اشتباهات در هنگام عقد قرارداد است. هر یک از بندهای قرارداد دارای ارزش حقوقی است که می‌تواند در آینده مورد استفاده قرار بگیرد. عدم مطالعه اجاره نامه می‌تواند تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد، لذا بهتر است قبل از امضای قرارداد متن را بند به بند مطالعه کنید.

  • عدم دریافت خدمات بیمه از مؤجر

می‌دانید که در بحث رهن و اجاره، ممکن است حوادث طبیعی و غیر طبیعی زیادی رخ دهد لذا اگر خدمات بیمه‌ای را از مؤجر دریافت نکنید، مالک هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حوادث رخ داده شده ندارد. استفاده از خدمات بیمه مستاجران یک راه آسان و سریع برای تامین هزینه‌های رخ داده شده است. پس بهتر است در هنگام عقد قرارداد به این موضوع توجه داشته باشید.

  • عدم شناخت حقوق مستاجر

با توجه به این که قوانین اجاره در هر منطقه به شکل خاص تعریف می‌شود، مالکان می‌توانند محدودیت‌های مختلفی را برای مستاجران تعیین نمایند که این موضوع آزار دهنده است. عدم شناخت حقوق مستاجر باعث می‌شود تا در هنگام رهن و اجاره ملک نتوانید به درستی از حق و حقوق خود دفاع کنید، لذا بهتر است قبل از هر کاری در مورد شناخت حقوق مستاجر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۵ اشتباه رایج در تنظیم قرارداد رهن و اجاره در تهران

  • تهیه لیست کمبودهای آپارتمان

زمانی که قصد دارید تا یک ملک را رهن و اجاره کنید، بهتر است قبل از هر کاری در مورد لیست کمبودهای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. زمانی که ملک را به درستی بررسی کنید، می‌توانید نقایص آن را شناسایی کرده که این امر در آینده برای‌تان سودمند است چرا که متحمل خسارت مالی نخواهید شد. بررسی ملک باعث می‌شود تا زمانی که ملک را به شکل سالم و کامل تحویل گرفتید، در صورت تخلیه بتوانید تمام لوازم و وسایل را به شکل کامل تحویل دهید.

بررسی نکردن اطلاعات ملک و مالک

مستاجر در زمان رهن و اجاره یک ملک مسکونی باید در مورد ملک و مالک اطلاعات خود را تکمیل نمایند. این کار باعث می‌شود تا در هنگام انتقال به مکان جدید دغدغه‌ای از بابت اطلاعات ملک و مالک نداشته باشد.

رهن و اجاره در تهران از طریق راهنمای همشهری

زمانی که بخواهید یک آپارتمان را رهن و اجاره کنید، در هنگام عقد قرارداد باید از یک سری اشتباهات رایج دوری کنید. در این مقاله به ۵ اشتباه رایج در تنظیم قرارداد رهن و اجاره در تهران اشاره شده است. اگر بخواهید یک ملک را با خیال راحت رهن و اجاره کنید می‌توانید از وب سایت‌های معتبر در این زمینه استفاده کنید. وب سایت نیازمندهای‌ همشهری یک سایت معتبر در زمینه آگهی رهن و اجاره آپارتمان در تهران است.

آگهی‌های زیادی در زمینه رهن و اجاره ساختمان در وب سایت راهنمای همشهری وجود دارد که با خیال راحت می‌توانید رهن و اجاره را در یک بستر امن انجام دهید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت راهنمای همشهری به آدرس rahnama.com مراجعه کنید.

کد خبر 641725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام در حوزه خرید فروش ورهن و اجاره و خرید وفروش خودروهم سواستفاده و کلاهبرداری‌های در تهران و دیگر شهرها کوچک با توجه به عدم آشنایی و حتی عجله و گرفتاری افراد صاحبخانه ها بنگاه‌ها خونه گرون یا میفروشن ارزون می‌خرن و کرون اجاره رهن میدن این موضوع در شهر های کوچک که اکثرا باهم فامیل یا آشنا هستن بیشتر دیده میشه که خوبه در دو حوزه مسکن و خودرو و دیگر موارد که مستقیم به مردم مربوط میشه کارشناسی و طی مراحل قانونی انجام شه و نظامند بشه ضمن اینکه بنگاه‌ها قولنامه می نویسن رهگیری نمیدن و قس علی هذا که خوبه جدی رسیدگی و با تخلفات انجام شده یا درحال انجام برخورد شه طبیعم هست که مالیاتم نمیدن ی بار برای همیشه به مشگلات مردم در کل کشور مثل کشورهای موفق در این زمینه رسیدگی و مداوم نظارت بشه