امشب و فرداشب تکلیف تیم‌های صعودکننده و حذف شده مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص می‌شود.

طارمی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ امشب و فرداشب آخرین هفته لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی هم به پایان می‌رسد و تکلیف ۱۶ تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم و ۸‌تیم راه‌یافته به لیگ اروپا هم مشخص می‌شود.

A

پاری‌سن‌ژرمن - کلوب‌بروخه / داور: خسوس خیل مانسانو از اسپانیا

لایپزیش - منچسترسیتی / داور: ساندرو شارر از سوئیس

من‌سیتی و پاری‌سن‌ژرمن با ۱۲ امتیاز و ۸ امتیاز صعودشان از پیش به‌عنوان تیم اول و دوم قطعی شده و بازی امشب برای آنها توفیری ندارد اما برای بروخه و لایپزیش اهمیتی حیاتی خواهد داشت. هر دوتیم با ۴ امتیاز چشم به راهیابی به لیگ اروپا دارند و یکی از این دو حذف می‌شود. لایپزیش در آستانه بازی حساس امشب سرمربی آمریکایی خود -مارش- را برکنار کرد. در سیتی اوضاع به‌خوبی پیش می‌رود و این تیم توانسته صدر جدول را از چلسی و لیورپول پس بگیرد. در پاریس اوضاع چندان مساعد نیست؛ پاریس ۲ بازی پشت‌هم به‌زور از نیس و لانس مساوی گرفته. انتقادات از مسی هم افزایش یافته و جدا از عده زیادی که او را در سال ۲۰۲۱ لایق توپ طلا نمی‌دانند، وضعیت فعلی‌اش هم مساعد نیست. گل لانس از روی توپی به ثمر رسید که او رها کرده بود. انگار هنوز شرایط وفق با لیگ و باشگاه جدید فراهم نشده. او از آب‌وهوا هم ناراضی است. لوییس سوارس، دوست نزدیکش می‌گوید: «مسی به من گفته که وقتی در آب و هوای سرد و در برف بازی می‌کند خیلی اذیت می‌شود، او به زمان نیاز دارد تا به آب و هوای فرانسه عادت کند.» اکیپ هم مطلبی درباره این آرژانتینی منتشر و ادعا کرد که با پوچتینو، سرمربی و هموطن خودش مشکل دارد و خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده نمی‌کند. این روزنامه همچنین مدعی شده که ممکن است مسی به همین دلیل در برخی بازی‌ها روی نیمکت بنشیند.

پیروزی؛ حکم صعود طارمی و پورتو از گروه مرگ| رئال بدون بنزما میزبان اینتر | بازی تشریفات لیورپول، سیتی و پاریس

B

میلان - لیورپول /  داور: ماکلیه از هلند

پورتو - اتلتیکومادرید / داور: تورپن از فرانسه

اوضاع گروه مرگ خیلی پیچیده است. لیورپول که همه را لگدمال کرده و هیچ امتیازی به حریفان نداده، میزبان میلان است. پورتو (۵)، اتلتیکو و میلان (۴) هر ۳ هم احتمال حذف دارند، هم راهیابی به لیگ اروپا و هم صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان. طارمی که مدت‌هاست گل نزده و تازه در این هفته توانسته یک پاس‌گل به همبازیانش بدهد، با پورتو میزبان اتلتیکو مادرید است. برد با هر نتیجه‌ای، حکم صعود به‌عنوان تیم دوم را برای تیم پرتغالی دارد. پورتو فصل قبل هم در گروه منچسترسیتی موفق به صعود شده بود. اتلتیکو برای راهیابی به دور بعدی باید پورتو را ببرد و امیدوار باشد میلان لیورپول را شکست ندهد. احتمال حذف میلان بیش از سایرین است چون حریف این تیم لیورپول در آنفیلد است. اتلتیکو با یک‌تساوی درصورت شکست میلان سهمیه لیگ اروپا می‌گیرد و به جایی می‌رود که در سال‌های اخیر قهرمانی در آن را هم تجربه کرده است. پست اینستاگرامی پیج پورتو از طارمی تمجید کرده و این در راستای حمایت رسانه‌های پرتغالی از این بازیکن در برابر انتقادات کونسیسائو، سرمربی پورتو است که گفته بود طارمی در موقعی که باید شوت بزند، پاس می‌دهد و وقتی باید پاس بدهد شوت می‌زند. در پست اینستاگرامی باشگاه از تأثیرگذاری طارمی روی ۱۵ گل در این فصل شامل ۹ گل و ۶ پاس‌گل یادشده است. او در لیگ ۷ گل و ۵ پاس‌گل دارد در برابر دیاز که ۱۱ گل و ۲ پاس‌گل ثبت کرده. طارمی یک گل هم در باخت ۵ بریک خانگی به لیورپول به ثمر رساند.

پیروزی؛ حکم صعود طارمی و پورتو از گروه مرگ| رئال بدون بنزما میزبان اینتر | بازی تشریفات لیورپول، سیتی و پاریس

C

دورتموند - بشیکتاش / داور: لتسیه از فرانسه

آژاکس - اسپورتینگ / داور: ماسا از ایتالیا

ارلینگ هالند با ۲‌گل در ۲‌بازی متوالی از مصدومیت برگشته اما این فایده‌ای ندارد و دورتموند با او باید ادامه فصل را در لیگ اروپا سپری کند. آژاکس با اقتدار صعود کرده و همه بازی‌هایش را برده و اسپورتینگ هم پس از پیروزی ۳ بر یک در بازی قبلی برابر دورتموند صعودش به‌عنوان تیم دوم قطعی است. بشیکتاش هم بدون امتیاز است. بنابراین ۲‌بازی امروز هیچ تأثیری روی هیچ‌چیزی در دنیا ندارد و اگر همین الان بگویند که برگزار نمی‌شود هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. پیگیری آن فقط به درد هواداران افراطی این تیم‌ها می‌خورد.

D

رئال مادرید - اینتر / داور: بریش از آلمان

شاختار دونتسک - شریف / داور: رومشاس از لیتوانی

بازی رفت را رئال درحالی‌که اینتر برای پیروزی شایستگی بیشتری داشت در زمین این تیم به سود خود تمام کرد. حالا بدون کریم بنزما که دچار مصدومیت و درد همسترینگ شده، جدال بر سر صدرنشینی است. تیم دوم ممکن است به تور حریفان سخت‌تری مثل من‌سیتی، لیورپول، من‌یونایتد، بایرن‌مونیخ، چلسی و... بخورد. البته حریفان ترسناک دیگری هم در گروه‌های هشتگانه هستند که به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کنند مثل پاری‌سن‌ژرمن. فعلا اوضاع رئال عالی است و با آنچلوتی همه راضی‌اند. همزمان با پیروزی ۲ بر صفر رئال‌مادرید مقابل سوسیه‌داد همه مدعیان غیراز سه‌ویا باختند. شکست خانگی اتلتیکومادرید، شکست خانگی بارسلونا و اختلاف ۱۶ امتیازی رئال با بارسا و ۱۰‌امتیازی با اتلتیکو که دشمنان دیرینه محسوب می‌شوند. مجموع اختلاف امتیاز صدرنشین با همه مدعیان به ۳۹ امتیاز رسیده؛ ۸‌امتیاز با سویا (رده ۲)، ۱۰‌امتیاز با اتلتیکومادرید (رده ۴) و ۱۶‌امتیاز با بارسلونا (رده ۷). پیش از این در تاریخ لالیگا، ۴ تیم پس از ۱۶هفته، اختلافی ۸‌امتیازی با تیم دوم ایجاد کرده بودند که هر ۴ تیم در پایان فصل قهرمان شدند. در ایتالیا هم اینتر در نزدیک‌ترین حالت ممکن نسبت به صدر جدول به‌سر می‌برد. میلان و ناپولی که همه بازی‌های خود را در لیگ می‌باختند، امتیازاتی از دست داده‌اند که اینتر را به فاصله یک‌امتیازی با میلان صدرنشین و یک امتیاز بیشتر نسبت به ناپولی رده سومی قرار داده است. اینتر با کونته از گروه هم بالا نمی‌آمد و یک‌بار کلا حذف شد و به لیگ اروپا هم نرفت. حالا حتی با فروش اشرف حکیمی و لوکاکو، اوضاع با سیمونه اینتزاگی بهتر است. اینترمیلان با پیروزی احتمالی در بازی امشب صدرنشین می‌شود. رئال ۱۲ و اینتر ۱۰ امتیاز دارند.

کد خبر 641611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha