رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۹ از سکونت ۱۵۳ خانوار در کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ تهران خبر داد.

فقر - حاشیه نشینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران و معاونان وی در یک تور خبری با حضور خبرنگاران و عکاسان از پروژه‌ها و قسمت‌های مختلف این منطقه بازدید کردند.

در ابتدا شد.

منطقه ۱۹ دارای ۳۷ کوره آجرپزی  است که البته همه آنها غیرفعالند و گروه شهرداری منطقه ۱۹ ابتدا از  کوره آجرپزی  اسماعیل‌آباد و سایر کوره‌های این منطقه بازدید کردند.

اقدامات حمایتی شهرداری از ساکنان کوره‌های آجرپزی

امیر بیگ محمدی رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۹ در حاشیه بازدید از کوره آجرپزی اسماعیل آباد گفت: گرمخانه منطقه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و کسانی که تمایل داشته باشند روزها نیز می‌توانند در آن بمانند. یک مرکز پرتو هم داریم که مختص آموزش کودکان کار و خیابان است. اکثر این کودکان ساکن کوره‌ها هستند و علاوه بر خدمات آموزشی، خدمات حمایتی و روانشناختی نیز به آنها ارائه می‌شود.

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۹ افزود: همچنین، به خانواده‌های این کودکان سبدهای حمایتی ارزاق و خدمات پزشکی با کمک خیرین ارائه می‌شود. علاوه بر این، ۲ مرحله گشت جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شده است چون جمع‌آوری آنها به حکم قضایی و حضور ضابط قضایی نیاز دارد.

پیش‌بینی برگزاری ۳۰۰ کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 

بیگ محمدی ادامه داد: ۲ کانکس کاهش آسیب در پرترددترین نقاط منطقه در پیروزی جنوبی و دیگری در محدوده ورزشگاه شهید کاظمی مستقر شده است. در این کانکس‌ها - با مجوز سازمان بهزیستی - سرنگ و یک وعده غذای گرم در روز ارائه می‌شود. سرویس بهداشتی و حمام نیز در کنار آنها احداث شده است تا کسانی که به حضور در گرمخانه تمایل ندارند، از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در شرف انعقاد ۲ قراداد با دفاتر توسعه محله‌ای منطقه در خصوص شناسایی معضلات ناحیه ۳ هستیم. همچنین پایگاه خدمات اجتماعی راه‌اندازی شده و ۳۰۰ کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اولویت افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب برای برگزاری پیش‌بینی شده است.

پذیرایی شبانه از ۱۳۰ تا ۱۴۰ بی‌خانمان در گرمخانه منطقه

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۹ بیان کرد: هر شب پذیرای ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر از افراد بی‌خانمان در گرمخانه منطقه هستیم که تعداد زیادی از آنها اعتیاد دارند. از ابتدای سال تاکنون ۳۰ نفر به صورت داوطلبانه برای اعزام به کمپ و پیگیری روند درمان به ما مراجعه کرده‌اند.

بیگ محمدی عنوان کرد: اتباعی که در گرمخانه‌ها ساکن هستند از ۲ طیف مجاز و غیرمجازند و اغلب آنها به صورت خانوادگی در کوره‌های آجرپزی ساکن هستند. جمعا ۱۵۳ خانوار (۶۵۲ نفر) در این کوره‌ها سکونت دارندکه بالغ بر ۴۰۰ نفر آنها از اتباع هستند.

کد خبر 641481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha