مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

ابرو از تاثیرگذارترین نواحی صورت در زیبایی افراد محسوب می‌شود؛ اما اغلب با بالا رفتن سن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست داده و در نتیجه ابروها به سمت پایین کشیده می‌شوند. همچنین با از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست، فاصله بین ابروها و چشم کوتاه‌تر می‌شود. در نتیجه افتادگی ابروها می‌تواند چهره‌ای خسته، عصبانی و ناراحت برای افراد ایجاد کند.

تاثیر لیفت ابرو در زیبایی صورت

در این راستا بالا بردن و لیفت ابرو یکی از بهترین عمل‌های زیبایی برای تغییر چهره افراد محسوب می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به شما عمل لیفت ابرو را معرفی کنیم. با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که لیفت و بالا بردن ابرو چیست، همچنین با مزایا لیفت ابرو و روش‌های انجام عمل فرم‌دهی ابرو و پیشانی آشنا می‌شوید. اما قبل از هرچیز بهتر است بدانید که چرا افراد دچار افتادگی ابرو می‌شوند؟

علت افتادگی ابروها چیست؟

کلاژن یکی از مهم‌ترین مواد جوانسازی پوست صورت محسوب می‌شود. در این راستا افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در بدن به مرور زمان باعث شل شدن پوست در اثر جاذبه زمین می‌شود. در نتیجه افتادگی پوست همراه با چین و چروک در نواحی صورت دیده می‌شود. در این حالت ویژگی‌های نامطلوبی در صورت افراد دیده می‌شود که حالاتی مانند خستگی، بی‌حالی، غم و عصبانیت را منتقل خواهد کرد.

علاوه بر افزایش سن و در پی آن کاهش الاستسیته پوست (حالت کشسانی پوست)، موارد دیگری نیز در افتادگی ابروها نقش دارند که عبارتند از:

  • کاهش وزن شدید: افرادی که دارای اضافه وزن بوده‌اند بعد از کاهش وزن، لایه‌های چربی زیر پوست ابروهای آنان نیز کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه از دست دادن چربی این ناحیه باعث افتادگی پلک و ابرو در چهره‌ی آن‌ها می‌شود.
  • علل ژنتیکی: افتادگی ابرو علاوه بر تاثیرپذیری از عوامل محیطی، در بعضی از افراد به دلایل ژنتیکی نیز دیده می‌شود. برخی افراد به صورت مادرزادی، افتادگی پلک و ابرو برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.
  • ابتلا به بیماری های خاص: بیماری‌هایی نظیر فلج بل (Bell's Palsy) و یا آسیب‌های وارد شده به صورت باعث افتادگی ابرو و در نتیجه تغییر فرم صورت می‌شوند.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت یا بالا کشیدن ابرو یکی از محبوب‌ترین روش‌های مدرن پزشکی است که برای ایجاد فاصله بیش‌تر چشم‌ها، درشت‌تر شدن چشم و در نتیجه افزایش زیبایی صورت به کار می‌رود. همان‌طور که گفتیم، از مهم‌ترین دلایل افتادگی ابرو افزایش سن است که به همین دلیل لیفت ابرو به یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی تبدیل شده است. لیفت ابرو دارای انواع مختلفی است که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

تاثیر لیفت ابرو در زیبایی صورت

روش‌های متفاوت لیفت ابرو

عمل لیفت ابرو دارای روش‌های متفاوتی است که در این راستا پزشک معالج با توجه به شرایط و خواسته‌های افراد از آن‌ها استفاده می‌کند تا مطلوب‌ترین نتیجه برای فرد رقم بخورد.

لیفت ابرو با روش جراحی یا آندوسکوپیک

این روش یکی از کم تهاجمی‌ترین روش‌های جراحی محسوب می‌شود که در طی آن پزشک متخصص در قسمت بالای محل رشد موهای ابرو چند برش ریز ایجاد می‌کند. در ادامه با یک وسیله مخصوص حاوی دوربین، عضلات و چربی‌ها را جابه‌جا کرده و در نتیجه باعث لیفت ابرو می‌شود.

لیفت ابرو با روش اسکار یا برش موقت

در این روش همانند روش آندوسکوپیک، برش دقیقا در محل قبلی ولی کمی بزرگ‌تر از آن ایجاد می‌شود. همچنین در طی این روش از لیفتینگ ابرو؛ پوست، بافت‌های اضافی و چربی نیز برداشته می‌شود تا موجب افزایش فاصله‌ی ابرو و چشم‌ها شده و در نتیجه زیبایی صورت دو چندان می‌شود.

روش لیفتینگ کلاسیک

روش کلاسیک لیفتینگ یکی از روش‌های قدیمی است که امروزه منسوخ شده است. در این روش یک برش بسیار بزرگ ایجاد می‌شود که به وسیله آن گوش‌ها به هم متصل می‌شوند. با برداشتن چربی، پوست اضافی و سایر بافت‌های اضافی ابروها بالاتر می‌روند و لیفتینگ انجام می‌شود.

لیفتیگ ابرو با لیزر

لیفتیگ ابرو توسط لیزر یکی از روش‌های مدرن محسوب می‌شود. در این روش تمامی برش‌ها با لیزر انجام شده و بسیار ظریف‌تر همراه با عوارض جانبی کمتر است.

چه افرادی به لیفتیگ ابرو نیاز دارند؟

در افراد زیر لیفتینگ ابرو در جهت افزایش زیبایی صورت و درشت‌تر شدن چشم‌ها توصیه می‌شود:

  • افرادی که از خط اخم عمیق و واضحی در پیشانی خود برخوردارند یا بین ابروهای آن‌ها چروک‌های عمیقی ایجاد شده است.
  • افرادی که به دلایل ذکر شده در بالا، دارای افتادگی ابرو هستند.
  • افرادی که خطوط عمیقی روی پیشانی خود داشته و انجام روش‌هایی مانند بوتاکس برای جوان‌سازی صورت آن‌ها کارساز نیست.

توجه داشته باشید که لیفت ابرو برای افراد جوان و میانسال نیز یکی از بهترین راه‌ها برای زیباتر شدن چهره محسوب می‌شود.

تاثیر لیفت ابرو در زیبایی صورت

مهم‌ترین مزیت‌های لیفت ابرو

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لیفتیگ ابرو، کشیدگی پوست اطراف چشم و ابرو است که در نتیجه موجب بیش‌تر شدن فاصله چشم و ابرو و زیباتر شدن چهره می‌شود.
  • بالا کشیدن ابرو با حالت دادن به ابروها به شکل دلخواه، موجب زیبایی بیشتر در چهره افراد و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد.
  • عمل لیفت ابرو یکی از روش‌های اقتصادی است که نسبت به سایر تکنیک‌های زیبایی از هزینه کمتری برخوردار و در مقابل نتایج ایده‌آل‌تری ایجاد می‌کند.

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت ابرو

  • پس از جراحی و به منظور کم شدن تورم، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • پس از جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کرده و در هنگام استراحت سر خود را بالا نگه‌دارید.
  • در صورت طولانی شدن درد ناحیه جراحی، می‌توانید ضمن مشورت با پزشک خود از داروهای ضد درد استفاده کنید.
  • از خارش و اعمال فشار روی برش‌های ایجاد شده اجتناب کنید.
  • بروز خارش و بی‌حسی پس از بهبود برش‌ها طبیعی بوده و در طول زمان کاهش می‌یابد.
  • بخیه‌های ایجاد شده معمولا طی ۷ الی ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می‌شوند.
  • فراموش نکنید که تمامی برش‌ها و کبودی‌های ایجاد شده در طی عمل، به مرور زمان رفع می‌شوند.

سخن پایانی

در نهایت لیفت ابرو یکی از تاثیرگذارترین روش‌های رفع چین‌های پیشانی و کنار ابروها است که به عنوان شیوه‌ای موثر برای شاداب کردن ظاهر افراد شناخته می‌شود. شما نیز می‌توانید با عمل بالا کشیدن و لیفت ابرو در مجموعه زیبایی مهزیار، از پزشکان حرفه‌ای و نتایج مطلوب و مورد نظر خود بهره‌مند شوید.

کد خبر 641456

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha