امروزه با گسترش استفاده از تکنولوژی برق، نیاز افراد و صنعت به استفاده از سیم و کابل بیشتر و رو به افزایش است. در گذشته برندهای انگشت‌شمار در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت داشتند و می‌​توانستند نیاز بازار را به خوبی پاسخ دهند.

سیم و کابل

با افزایش تقاضا برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت کردند و تا کنون برندهای مختلف ایرانی وارد این عرصه شده​ اند. سیم و کابل از جمله تجیهزات اساسی و زیرساخت تامین شبکه برق کشور محسوب می​شود و هر ساختمانی برای سیم کشی سیستم برق نیاز به سیم و کابل با کیفیت از برند با کیفیت و شناخته شده؛ دارد. هدف اصلی استفاده از کابل برق انتقال انرژی الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر است. بسته به کاربرد ، کابل​‌ها می​توانند پیکربندی​‌های متفاوتی داشته باشند و همیشه بر اساس قوانین ملی و بین المللی طراحی شوند. کابل​‌های برق با ایجاد یک مسیر مقاومت کم برای عبور جریان کار می​کنند. کابل‌های برق از هسته‌ای از سیم فلزی تشکیل شده‌اند که رسانایی خوبی مانند مس یا آلومینیوم، همراه با سایر لایه‌های مواد از جمله عایق، نوار، صفحه نمایش، زره برای حفاظت مکانیکی، و غلاف ارائه می‌دهند. این لایه‌های اضافی اصولاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به هسته فلزی اجازه می‌دهند تا جریان الکتریکی را به طور ایمن در محیطی که در آن نصب شده است، هدایت کند.

کاربرد سیم و کابل در عصر فناوری

در عصر فناوری کاربرد سیم و کابل در موارد ب‌یشماری دیده می​شود. به طور کلی سیم و کابل در توزیع برق مراکز مختلف و ساختمان‌​های مسکونی و تجاری، در مخابرات و در نهایت سیستم​‌های توزیع نیرو استفاده می​شود. هر یک از این موارد دارای ویژگی​‌های مختلف هستند و نیاز دارند از سیم و کابل مخصوص خود بهره گیرند. به همین دلیل کاربرد سیم و کابل در عصر فناوری با توجه به میزان جریانی که به طور متوسط از کابل عبور می​کند بستگی دارد و موارد زیر مشخص کننده میزان جریان قابل عبور از سیم و کابل است:

  • سطح مقطع​ هادی
  • مقاومت مواد​هادی
  • مواد عایق
  • روش یا محیط نصب

ساده‌ترین کابل برق ممکن است فقط یک رسانای فلزی باشد. این کابل‌ها به عنوان سیم‌های هوایی استفاده می‌شوند که بسته به نیاز دارای روکش و بدون روکش هستند. برخی کابل‌های برق مانند کابل‌هایی که در صنعت ریل استفاده می‌شوند می​توانند شدت جریان بیشتری را تحمل کنند. برخی کابل‌​ها قادر هستند استحکام کششی زیادی را تحمل کنند که به عنوان کابل ابزار دقیق شناخته می​شود. در سیستم برق کشی ساختمان​‌های مسکونی و تجاری از سیم و کابل افشان و نیمه افشان استفاده می​شود. لذا با توجه به موارد فوق کاربرد سیم و کابل در عصر فناوری کاملا متنوع است و هر برند بر اساس کاربرد به تولید انواع سیم و کابل پرداخته است.

می​‌دانستید فقط ۷۰ درصد برندهای سیم و کابل لاله‌زار اصل هستند؟!

اقیانوس قرمز برندهای سیم و کابل

تقاضای بالا برای استفاده از انواع سیم و کابل و کاربردهای متنوع آن باعث شده است که بازار تولید سیم و کابل‌ها به اقیانوس قرمز تبدیل شود. در این اقیانوس قرمز برندهای خارجی و ایرانی بسیاری با ارائه محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه توانستند به شهرت خوبی در زمینه فروش محصولات خود برسند. همچنین برندهای جانبی دیگری با استفاده از روش​‌های مختلف مانند: استفاده بخشی از اسم رقبا وارد عرصه تولید و عرضه سیم و کابل شدند و محصولات بی کیفیت را تولید کرده‌اند. این امر باعث شده است بازار سیم و کابل دارای محصولات با کیفیت و بی کیفیت با قیمت مختلف باشد که به نوبه خود باعث آسیب‌​های زیادی شده است.

شناسایی 30 درصد برندهای غیر معتبر در بازار

 به نقل از سایت​‌های خبری ایرنا 40 هزار متر از این برندها و سیم​‌های بی کیفیت و غیر استاندارد در بازار لاله زار تهران شناسایی و توقیف شده است. همچنین به نقل از سایت خبری ایرنا مدیرکل استاندارد استان تهران طی بررسی​های مکرر غیراستاندارد بودن 2 برند سیم و کابل را در خبرگذاری به صورت رسمی​اعلام کرد که شامل آوا الکتریک البزر و تک ستاره البرز است. این دو برند در خیابان لاله زار تهران شناسایی، توقیف و جمع آوری شدند است. سایت خبری ایسنا اعلام کرد که بازرسان استاندارد تهران نسبت به بررسی واحدهای صنفی حوزه تهیه و تولید سیم و کابل اقدام می​کنند و در طی این اقدامات سه برند سیم و کابل که با نشان استاندارد جعلی فعالیت می​‌کردند را شناسایی و توقیف نمود که به نام بورس عرضه کالاهای الکتریکی و کابل البرز سمنان و آوین البرز در بازار لاله زار تهران فعالیت داشتند. با توجه به این موارد سعی کنید از سیم و کابل دارای نشان استاندارد از نمایندگی معتبر در بازار اقدام به خرید محصول خود کنید.

می​‌دانستید فقط ۷۰ درصد برندهای سیم و کابل لاله‌زار اصل هستند؟!

معرفی برندهای معتبر تولید و عرضه سیم و کابل

در حوزه تولید و عرضه انواع سیم و کابل برندهای معتبری فعالیت می​کنند که محصولاتی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می​کنند. تعدادی از این برندها در زیر برای شما آورده شده‌اند:

از مهم​ترین ویژگی​‌های برندهای فوق می​توان به کیفیت بالا، قیمت مناسب و رعایت استانداردهای تولید سیم و کابل می توان اشاره نمود.  با تهیه و خرید محصولات برند معتبر در حین استفاده با مشکلاتی مانند: افت جریان برق، اتصال کوتاه، پارگی روکش و عدم انعطاف پذیری، وزن کم و تعداد رشته​‌های کمتر مواجه نخواهید شد. در نتیجه پس از اتمام سیم کشی ساختمان، سیستم برق رسانی و توزیع نیرو از کیفیت بالا برخوردار خواهد بود و استانداردهای لازم رعایت شده است. در نتیجه امنیت ساختمان و سیستم برق به خوبی حفظ می​شود. آشنایی و شناسایی برندهای معتبری که در عرصه سیم و کابل فعالیت می​کنند، باعث می​شود، انتخابی دقیق تر و مطمئن تر داشته باشید. این برندها کاملا معتبر و مطابق با استانداردهای جهانی هستند و در لاله زار تهران فعالیت می​کنند. برای دسترسی به محصولات این برندها به مراکز و نمایندگی​‌های معتبر هر یک مراجعه کنید. این برندها نمایندگی بسیاری در سراسر کشور دارند. در نتیجه می​توان گفت 70 درصد برندهای سیم و کابل لاله زار اصل هستند و می​توانید با مراجعه به هر یک از نمایندگی ها محصولات با کیفیت و اصل را خریداری نمایید.​

کد خبر 641214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha