رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانس «پیشگامان بیت المقدس» بر مقدم بودن مسأله اسرا و نیز مبارزه مسلحانه برای آزادسازی فلسطین تأکید کرد.

اسماعیل هنیه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (شنبه) در کنفرانس «پیشگامان بیت المقدس» در ترکیه گفت، چهار نظامی اسرائیلی که در دست گردان‌های «القسام» (کتائب القسام) شاخه نظامی حماس اسیر هستند خورشید را نخواهند دید جز زمانی که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خورشید آزادی را ببینند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، هنیه تأکید کرد، مسأله اسرا در رأس اولویت‌های حماس و مقاومت فلسطین قرار دارد.  

وی ادامه داد، حماس در خط مقدم مقاومت در سرزمین فلسطین قرار دارد و همین مسیر از ابتدا تا کنون ادامه داده است. مسیر آزادسازی و رسیدن به مسجدالاقصی و تمام فلسطین تنها از «لوله تفنگ» می‌گذرد.

 هنیه تأکید کرد، آزادسازی تمام فلسطین و رسیدن به قدس بهایی دارد و فداکاری‌هایی می‌خواهد. حماس برای تقدیم این بها در راه خدا و امت آماده است.

 رئیس دفتر سیاسی حماس هفته گذشته نیز در همین نشست سخنرانی کرد. هنیه درباره نبرد «سیف القدس» که در ماه می گذشته رخ داد گفت، این نبرد یک تحول مهم در مسیر درگیری با دشمن صهیونیستی بود و فضاهایی را ایجاد کرد که انعکاس آن هنوز ادامه دارد.

وی تأکید کرد، شمشیر قدس جز با آزادسازی تمام فلسطین، قدس و مسجدالاقصی غلاف نخواهد شد.

هنیه در ادامه به خروج آمریکا از افغانستان پرداخت و گفت، عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان عقب‌نشینی‌های دیگری (از این دست) را در پی خواهد داشت، متحدانش و در مقدمه آن رژیم صهیونیستی را ضعیف خواهد کرد. آمریکا دیگر پلیس جهان نیست و دیگر نمی‌تواند هیمنه‌اش را بر ملت‌های امت تحمیل کند.

هشتم شهریور ماه، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده آخرین نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد و حضور نظامی این کشور پس از ۲۰ سال پایان یافت.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به دلیل خروج شتابزده از افغانستان مورد انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و بسیاری از دموکرات‌ها قرار دارد و بسیاری بر این باورند که پیشروی سریع طالبان در افغانستان و سلطه آن‌ها بر کابل، نتیجه سیاست‌های بایدن بوده است.

رهبر حماس ادامه داد: قوای خصمانه در منطقه به دنبال مهندسی کردن منطقه هستند به نحوی که در راستای خدمت به دشمنان امت، حمله به بیداری و ضربه زدن به تفکر و وجدان باشد اما این نشست در جهت مخالف به سوی اصالت، قدس، مسجدالاقصی و مقاومت شنا می‌کند.

وی افزود، ملت‌های عربی و اسلامی سه اولویت دارند: ارتقای شأن و منزلت قدس و مسجدالاقصی، حمایت از مقاومت فلسطین و ساقط کردن عادی‌سازی روابط .

هنیه در ادامه مقاومت را یک گزینه راهبردی خواند که همواره وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

وی افزود، شراکت میان امت در مقابله با رژیم اشغالگر شراکتی واقعی است و امت اسلام هیچ زمانی از قدس و فلسطین شانه خالی نکرده است. زمان یکسره کردن نبرد تاریخی با دشمن صهیونیستی فرا رسیده است.

کد خبر 641108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha