رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش پراکنده در ۳ استان طی امروز (۱۳ آذر) گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در این مدت افزایش می‌یابد.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان خراسان رضوی بارش پراکنده و در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار خواهد داشت و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: یکشنبه (۱۴آذر) در استان‌های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی ابرناکی و احتمال بارش پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۱۵آذر) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، شمال استان‌های ایلام و چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و شرق مازندران ابرناکی گاهی بارش باران موقتی و وزش باد رخ می‌دهد همچنین در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: سه‌شنبه (۱۶آذر) و چهارشنبه (۱۷آذر) در نوار شرقی وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

ضیاییان بیان کرد: (پنجشنبه ۱۸آذر) به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش در این مناطق خواهد شد. امروز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴آذر) قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در بعدازظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۵آذرماه) نیمه‌ابری و غبارآلود و در بعدازظهر ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳و ۱۴ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز و بجنورد با دمای ۸ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
 

کد خبر 641087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha