چهار دهه پیش در سال ۱۹۸۱ دختری ۱۹ ساله به نام آلیس سبالد به مرکز پلیس نیویورک رفت تا از میان ۵ مرد سیاه‌پوست، فردی را شناسایی کند که مرتکب تجاوز شده بود. او جوانی سیاه‌پوست به نام آنتونی برودواتر را به عنوان متجاوز شناسایی کرد و در نتیجه برودواتر ۱۶ سال را در زندان گذراند اما هیچگاه این اتهام را نپذیرفت. در ۱ دسامبر ۲۰۲۱ برودواتر تبرئه شد.

پرونده حقوقی- جنایی تجاوز به آلیس سبالد

به گزارش همشهری آنلاین،  سبالد در مدیسن، ویسکانسین به دنیا آمد و در حومه فیلادلفیا بزرگ شد. او در سال ۱۹۸۰ پس از آن‌که از دبیرستان گریت والی در مالورن پنسیلوانیا دانش‌آموخته شد به دانشگاه سیراکیوز رفت. سبالد در نخستین سال تحصیل در دانشگاه در سن ۱۸ سالگی در راهروی آمفی‌تئاتر به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم و تجاوز جنسی قرار گرفت.  او پس از چند ماه دوباره به سیراکیوز بازگشت تا مقطع لیسانس را به پایان برساند. چند ماه بعد، آلیس هنگام قدم زدن در محوطه دانشگاه، فرد متجاوز را شناسایی و به ماموران امنیتی معرفی کرد که به دستگیری و محکومیت آن مرد انجامید.

آشنایی با پرونده حقوقی- جنایی تجاوز به آلیس سبالد
سال ۱۹۸۲ - پنج مظنونی که توسط پلیس سیراکیوز، نیویورک دستگیر شدند.
سبالد ۱۸ ساله به اشتباه  برودواتر ۲۱ ساله را به عنوان متهم اصلی شناسایی کرد.

مرد محکوم که سیاهپوستی به نام آنتونی برودواتر بود در سال ۱۹۸۲ به زندان منتقل شد و تا ۱۶ بعد با عفو مشروط آزاد شد اما تا همین چند روز پیش نامش به عنوان مجرم جنسی در ادارات پلیس در آرشیو وجود داشت.  حالا پس از ۴۰ سال دادگاهی دیگر رای به بی‌گناهی برودواتر داده و اعلام کرده است که مدارک و اسنادی با اتکا به آن‌ها حکم به گناهکاری او داده شده، به هیچ وجه محکمه‌پسند و کافی نیست.

در پی اعلام این حکم آلیس سبالد از فردی که برای ۴ دهه فکر می‌کرد، زندگیش را تلخ کرده است، عذرخواهی کرد. برودواتر نیز عذرخواهی او را پذیرفت و اعلام کرد که هر دوی آن‌ها قربانی هستند، یکی قربانی تجاوز و دیگر قربانی سیستم ناکارآمد قضایی و نژادپرستی.

آلیس سبالد زاده ۶ سپتامبر ۱۹۶۳،  اکنون یک نویسنده مشهور آمریکایی است. او با دومین رمان خود به نام استخوان‌های دوست‌داشتنی به شهرت رسید. دو رمان دیگر او، خوش شانس (۱۹۹۹) و ماه نیمه‌تمام (۲۰۰۷) نام دارند. اولین رمان او در حقیقت ماجرای تجاوز به او را روایت می‌کند.

آشنایی با پرونده حقوقی- جنایی تجاوز به آلیس سبالد
دادگاه سیراکیوز، نیویورک
واکنش آنتونی برودواتر ۶۱ ساله و همسرش وقتی قاضی
رسما به او اعلام می‌کند که از هر جرمی تبرئه شده و از وی عذرخواهی کرد.

منابع این مدخل

کد خبر 640896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha