مقامات بهداشتی آمریکا روز چهارشنبه کمتر از یک هفته پس از شناسایی نخستین مورد عفونت با سویه‌ی جدید کرونای اومیکرون، نخستین مورد عفونت با آن را در ایالت کالیفرنیا در این کشور گزارش کردند.

California

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهونیوز دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید این خبر را اعلام کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که این سازمان به طور فعال در حال جستجوی موارد عفونت با سویه‌ی اومیکرون در این کشور است.

مورد عفونت شناسایی‌شده در آمریکا مسافری است که  در ۲۲ نومبر (اول آذر) از آفریقای جنوبی به کالیفرنیا بازگشته بود و اکنون ایزوله شده و ردیابی تماس‌های او در حال انجام است. این فرد کاملا واکسینه شده بود و علائم بیماری او خفیف و در حال بهبود است.

ظهور سویه‌ی اومیکرون که نام رسمی آن ‌B.1.1.529 است، برای نخستین بار در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) بوسیله آفریقای جنوبی به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد و این سازمان روز جمعه با توجه شمار بالای جهش‌های این سویه که ممکن است باعث انتشار آسان و مقاومت آن در برابر واکسن‌ها شوند، آن را در رده «سویه‌های نگران‌کننده» قرا ر داد.

موارد عفونت با این سویه‌ی جدید تاکنون در چندین کشور دیگر از جمله استرالیا، اتریش، بوتسوانا، بلژیک، بریتانیا، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ایتالیا، ژاپنِ، هلندِ و پرتغال هم گزارش شده است.

بزرگترین نگرانی درباره اومیکرون این است که ممکن است از اثر آنتی‌بادی‌های کلیدی بگریزد و به این ترتیب اثر حفاظتی واکسن‌های موجود و (ایمنی ناشی از عفونت‌های قبلی) کاهش یابد. با توجه به وجود جهش‌های بسیار و نیز انتشار سریع سویه‌ی اومیکرون در آفریقای جنوبی- کشوری که قبلا یک موج بزرگ شیوع کرونای ناشی از سویه‌ی بسیار واگیر دلتا را از سر گذرانده است- چنین احتمالی دست کم در مورد عفونت با این سویه به نظر می‌رسد. هر چند بسیار از کارشناسان انتظار دارند واکسن‌های هنوز حفاظت قابل‌توجهی در برابر بیماری شدید کووید-۱۹ ایجاد کنند.

کد خبر 640669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha