مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

اتصال گوشی به تلویزیون چندین سال است که فراهم شده. کاربران از این قابلیت عالی برای موارد مختلفی از جمله دیدن فیلم و سریال دلخواه خود در صفحه تلویزیون، گوش دادن به موسیقی و ... استفاده می کنند. در تلویزیون های هوشمند جدید، یک رابط کاربری اندرویدی روی خود تلویزیون فعال است که تلویزیون را به موبایل اندرویدی تبدیل میکند.

اتصال گوشی به تلویزیون.jpg

ما در این مقاله برای حالت اتصال گوشی به تلویزیون روش های مختلفی را معرفی کرده و توضیح میدهیم.

۱. اتصال گوشی به تلویزیون با HDMI

یکی از پر استفاده ترین روش های انتقال تصویر و صدا کابل های HDMI هستند. توسط این کابل ها می توان به راحتی تصویر و صدای گوشی و لپ تاپ را با کیفیت بالا به صفحه تلویزیون انتقال داد. این کابل ها قیمت پایینی دارند که به گوشی های دارای پورت USB TYPE C متصل شده و تصویر و صدا را به صفحه نمایشگر تلویزیون انتقال میدهند. قیمت این کابل ها از ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.

۲. اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای دایرکت (WiFi Direct)

وای فای دایرکت در واقع نوعی اتصال بی سیم میباشد که به وسیله آن امکان اتصال دو یا چند دستگاه به همدیگر فراهم میشود. این تکنولوژی در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و در حال حاضر بسیاری از گوشی های موبایل و دستگاه های مختلف از جمله تلویزیون، هدفون، چاپگرها، موس و کیبورد و ... به وای فای دایرکت مجهز هستند. با این تکنولوژی می توان بدون استفاده از USB و یا کابل HDMI و به وسیله وای فای محتوای گوشی همراه خود را در تلویزیون پخش و مشاهده کنید.

۳. اتصال گوشی به تلویزیون با اندروید باکس

یکی از جدیدترین ابزارها برای متصل کردن گوشی به تلویزیون دستگاهی به نام اندروید باکس است که قابلیت های بسیار زیادی دارند. اندروید باکس ها دستگاه های مالتی مدیا هستند که به وسیله آن می توانید تلویزیون خود را مانند تلویزیون های مدرن تبدیل به یک سیستم هوشمند اندروید کنید.

این کار امکانات زیادی در اختیار شما می گذارد. از جمله این امکانات می توان مشاهده شبکه های تلویزیونی، قبلیت اتصال به موس کامپیوتر، پشتیبانی از کابل HDMI، اتصال به اینترنت و انجام سرچ در گوگل، قابلیت نصب شبکه های اجتماعی، اتصال به گوشی با وای فای و پشتیبانی زبان فارسی را نام برد.

۴. اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

صفحه گوشی را می توان به غیر از کابل و وای فای با استفاده از بلوتوث نیز به تلویزیون متصل کرد. مشکل این روش این است که کیفیت و وضوح تصویر شاید برای شما مطلوب نباشد. دلیل این امر این است که اشتراک گذاری به روش بلوتوث بیشتر برای فایل های کوچک و با حجم پایین مانند عکس و فایل پی دی اف مناسب است.

۵. اتصال گوشی به تلویزیون از طریق نرم افزار

یکی دیگر از راه های اتصال گوشی به تلویزیون به غیر از استفاده از کابل و وای فای، استفاده از نرم افزارهایی است که می توان به وسیله آنها محتوای گوشی را از تلویزیون مشاهده کرد. در زیر چند نرم افزار که با کیفیت که می توانید به وسیله آنها گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید معرفی شده است.

۶. اتصال گوشی به تلویزیون با Google Chrome cast

برای برخی تلویزیون ها که مجهز به Google Chromecast میتوان با استفاده از اپلیکیشن Google Home به راحتی تصاویر گوشی خود را روی صفحه تلویزیون مشاهده کرد. برای برقراری این اتصال باید اپلیکیشن   Google Home را از PlayStore دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه باید از بین گزینه ها Cast Screen Audio را انتخاب کنید. اگر تلویزیون شما از سیستم Google Chromecast استفاده نمیکند می توانید دانگل آن را خریداری کنید. 

۷. اتصال گوشی به تلویزیون با Miracast یا Screen Cast

فناوری Miracast یک تکنولوژی بی سیم است که به وسیله آن می توان محتوای گوشی را به تلویزیون وصل کرد. فناوری Miracast دقیقا مانند یک کابل HDMI کار می کند که البته به صورت بی سیم است. این سیستم با اینکه بی سیم است قادر است وضوح تصویر فوق العاده و کیفیت تصویر عالی را تولید کند.

 برای استفاده از این سیستم لازم نیست نرم افزار در گوشی خود نصب کنید و اگر سیستم اندروید شما از  ۵ به بالا باشد به صورت پیش فرض از فناوری Miracast برخوردار است. اگر تلویزیون شما از قابلیت Miracast بهره مند نیست میتوانید دانگل آن را خریداری کنید.

۸. اتصال گوشی به تلویزیون با برنامه Nero Streaming Player

 با استفاده از این نرم افزار می توانید گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون های برندهای مختلف وصل کنید. این برنامه یک اپلیکیشن بدون تبلیغ است که با استفاده از آن امکان اتصال تمام انواع فایل و پخش آنها از تلویزیون وجود دارد. برای استفاده از این نرم افزار، دستگاه تلویزیون و گوشی تلفن همراه شما باید به یک شبکه وای فای یکسان متصل باشند.

۹. اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه  Smart View

یکی دیگر از نرم افزارهای قدرتمند اتصال گوشی به تلویزیون برنامه Smart View است. این نرم افزار در بهینه ترین حالت خود روی تلویزیون های سامسونگ عمل می کند. این نرم افزار در سه نسخه اندرویدی، آی یو سی و ویندوز ارائه شده است. البته این نرم افزار در تلویزیون های برندهای کره ای کار می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید از گوشی همراه خود به عنوان یک کنترل از راه دور به تلویزیون متصل شوید.

۱۰. نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

در گوشی سامسونگ برای اتصال به تلویزیون امکانات نرم افزاری لازم تعبیه شده است. در گوشی های سامسونگ قدیمی تر برنامه این کاربردی به نام Screen Mirror برای اتصال به تلویزیون وجود داشت. هرچند این برنامه خیلی از نیازهای کاربران را تامین می کرد اما مشکلات و باگ هایی نیز داشت که گاهی موجب نارضایتی کاربران میشد.

در نسخه های جدیدتر سامسونگ و از اندروید ۱۰ به بعد از برنامه ای به نام Smart view استفاده میشود که مشکلات برنامه قبلی را ندارد و رضایت اکثر کاربران را در بر داشته است. البته گوشی های سامسونگ دارای اندروید ۸ به قبل ممکن است برنامه Screen Mirror نداشته باشند اما برای این گوشی ها نیز راه هایی برای اتصال به تلویزیون وجود دارد که در ادامه مقاله توضیح می دهیم.

۱۱. اتصال گوشی ال جی به تلویزیون

برای تلویزیون های ال جی می توان از نرم افزار Screen Share که یک برنامه قدرتمند است برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کرد. با استفاده از پنل نوتیفیکیشن در گوشی ال جی میتوانید این نرم افزار را فعال کنید و تصویر و صوت گوشی را از تلویزیون پخش کنید. 

آموزش تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل در آموزشگاه فنی پویان

تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل به آموزش و تخصص احتیاج دارد. آموزش تعمیرات موبایل باید عملی باشد زیرا توانایی تعمیرات یک مهارت است که باید در کلاس های حضوری برگزار شود و به صورت کاملا کاربردی و مطابق با نیاز های واقعی بازار کار باشد.

آموزشگاه تعمیرات موبایل

آموزشگاه فنی پویان با سال ها تجربه در آموزش تعمیرات سخت افزاری و آموزش نرم افزاری انواع گوشی های اندروید و آیفون کارآموزان زیادی را وارد بازار کار حرفه ای و پرسود تعمیرات موبایل کرده است. برای آشنایی با دوره آموزش تعمیرات موبایل فنی پویان روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش تعمیرات موبایل فنی پویان: https://fannipuyan.com/mobile-repair-training/

۰۲۱-۶۶۵۶۶۱۴۰    یا    ۰۹۲۲۷۵۳۸۹۸۰

کد خبر 640542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha