مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین رهبران بازار الکترونیک بوده که بسیار توسعه پیدا کرده است. امروزه بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری، سامسونگ را الگوی خود قرار داده و رویای رسیدن به میزان موفقیت این شرکت را در سر می‌پرورانند. در اوایل شروع به کار گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های اپل و سامسونگ رقابت شدیدی با یکدیگر داشتند.

بررسی و مقایسه گوشی ‌های سامسونگ و شیائومی

با گذشت زمان شرکت‌های کوچک شروع به فعالیت در حوزه تولید تلفن‌های همراه کردند و تمام سعی خود را انجام دادند تا رقابت شدیدی را با شرکت‌های اپل و سامسونگ آغاز کنند. شیائومی یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه است که طی سالیان اخیر به جمع رقیبان جدی اپل و سامسونگ اضافه شده است.

سامسونگ قبلا به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده سهم بزرگی از بازار را در اختیار داشت. این گوشی‌ها با قیمت عالی و مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوب خود توانستند با استقبال مخاطبان زیادی روبه‌رو شوند. برای مدت زمان زیادی سامسونگ بر دنیای گوشی‌های میان‌رده حکمرانی می‌کرد، اما با روی کار آمدن شرکت‌هایی همچون هواوی و شیائومی همه چیز تغییر کرد و مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ خود را وارد رقابت بزرگی دیدند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث موفقیت گوشی‌های شیائومی و دیده‌شدن آن‌ها شد، امکانات سخت‌افزاری فوق‌العاده و در عین حال قیمت مناسب آن‌ها بود. شیائومی با این سیاست توانست سامسونگ را وارد دردسر بزرگی در بازار کند و بخش بزرگی از کاربران این شرکت را به سمت خود بکشاند.

شیائومی سری ردمی خود را برای افرادی که علاقه زیادی به گوشی‌های مدرن دارند، ولی بودجه زیادی ندارند، معرفی کرد. این سری با توجه به قیمت عالی و همچنین سخت‌افزار بسیار خوبش موفق شد استقبال گسترده کاربران را به همراه داشته باشد و به موفقیت زیادی برسد.

با این حال سامسونگ در مقابل سری ردمی شیائومی تسلیم نشد و به راحتی بازار را در اختیار رقیب خود قرار نداد. چندی پیش سامسونگ با معرفی سری M موفق شد یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند با قیمت پایین را به بازار معرفی کند.

شیائومی با معرفی ردمی نوت ۷ و ردمی نوت ۷ پرو بار دیگر توانست قدرت خود را به رخ تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بکشاند. طراحی شیک و برخورداری از ویژگی‌های مدرن باعث محبوبیت این دو مدل گوشی در بین طرفداران تکنولوژی شد.

قیمت‌های مناسب گوشی های شیائومی باعث شد که سامسونگ نیز در سیاست قیمت‌گذاری محصولاتش تجدیدنظر کند و قیمت‌های خود را کاهش دهد. این غول کره‌ای در طول زمان با کاهش هزینه‌های تولید سری J، قیمت مدل‌های این سری را به شکل گسترده‌ای کاهش داد. جالب است که بدانید شیائومی نیز دست روی دست نگذاشت و آن‌ها نیز هزینه تولید محصولات خود را کاهش دادند تا به مراتب گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تری را عرضه کنند.

طی این مطلب سعی کردیم تولیدات شیائومی و سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم. طی بخش‌هایی از مطلب نیز از گوشی‌های شیائومی Mi ۱۰ ۵G و سامسونگ Galaxy S۲۰ به‌عنوان معیاری جهت مقایسه استفاده کردیم. با ما همراه باشید.

طراحی

بررسی و مقایسه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی

شیائومی و سامسونگ همیشه سعی کرده‌اند که تلفن‌های همراه خود را با طراحی ساده و در عین زیبا به کاربران خود عرضه کنند. سامسونگ به بیشتر مدل‌های خود یک شکل زاویه‌دار جالب می‌دهد که باعث می‌شود گوشی هوشمند مانند یک محصول برتر به نظر برسد. در حالی که شیائومی به طور کلی از رنگ‌های ساده با طراحی‌های شیک استفاده می‌کند که ظاهری بسیار جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نرم‌افزار

این دو برند رابط‌های کاربری سفارشی‌سازی شده خود را در قالب سیستم‌عامل اندروید گوگل ایجاد کرده‌اند که تجربه کاربری منحصربه‌فردی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد. اندازه صفحه‌نمایش اکثر تلفن‌های هوشمند آن‌ها بیش از ۶ اینچ است که به مشتریان اجازه می‌دهد به راحتی هر چیزی را در تلفن هوشمند خود مشاهده کنند. نسخه اندروید در مدل‌های مختلف گوشی‌های این دو شرکت، متفاوت است؛ اما بیشتر این گوشی‌ها از حداقل اندروید ۹ بهره می‌برند.

به‌طورمثال شیائومی Mi ۱۰ ۵G دو سیم کارته از اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI ۱۱ پشتیبانی می‌کند. در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۲۰ دو سیم کارته از اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI بهره می‌برد.

عملکرد

بررسی و مقایسه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی

گوشی‌های هوشمند هر دو این شرکت‌ها می‌توانند تجربه‌ای بی‌نقص را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند؛ آن‌ها عمدتا سعی می‌کنند تا محصولات خود را با قابلیت افزایش حافظه‌ ذخیره‌سازی عرضه کنند.

به طور مثال هر دو تلفن‌های همراه شیائومی Mi ۱۰ ۵G و سامسونگ گلکسی اس ۲۰ دارای یک دوربین جلویی هستند. این در حالی است که گوشی نخست از دوربین پشتی چهارگانه و گوشی دوم از دوربین پشتی سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین چهارگانه می ۱۰ به چهار لنز ۱۰۸، ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین سه‌گانه گلکسی اس از سه لنز ۶۴، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هم‌اکنون با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایسل می‌توانید این محصولات را با بهترین قیمت خریداری کنید.

درمجموع هر دو این شرکت‌ها سعی کرده‌اند تا در بخش عملکرد سخت‌افزار مانند دوربین، پردازنده، حافظه جانبی و موارد دیگر بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم آورند.

شرکت‌های شیائومی و سامسونگ همواره از باتری‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت در محصولات خود استفاده می‌کنند. برخی از این محصولات دارای ظرفیت باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستند، در حالی که برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند این دو شرکت از باتری‌هایی با ظرفیت بیش از ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند.

به طور مثال گوشی Mi ۱۰ ۵G دارای یک باتری ۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعتی است که به‌واسطه یک شارژر ۳۰ واتی شارژ می‌شود. از سوی دیگر گوشی گلکسی اس ۲۰ از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که توسط یک شارژر ۲۵ واتی شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

اینکه میان گوشی‌های شیائومی و مدل‌های متنوع گوشی سامسونگ کدام‌یک را انتخاب کنیم، کار دشواری محسوب می‌شود. درواقع برای این انتخاب باید بیشتر به سلیقه و علاقه خود اهمیت بدهید. هر دو این شرکت‌ها مدل‌های جذابی را به بازار عرضه کرده و انتخاب‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. اگر قصد خرید هر یک از محصولات این شرکت‌ها را دارید، حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید؛ فروشگاه اینترنتی ایسل یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی گوشی‌های هوشمند در ایران است که این محصولات را با مناسب‌ترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد. 

کد خبر 640293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha