علی دایی با وجود غیبتش در فضای فوتبال، همچنان سوژه جذاب رسانه‌هاست.

علی دایی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی‌

بیشتر از ۲ سال است که علی دایی در فوتبال ایران کار نمی‌کند. آخرین سمت او سرمربیگری سایپا بود که در فاصله ۲ هفته به پایان لیگ نوزدهم به شکلی عجیب از آن برکنار شد. در این مدت شایعات زیادی در مورد ممنوع‌الکار بودن دایی مطرح شده، اما خود او اخیرا با رد این مسئله مدعی شده شخصا تمایلی به پذیرش پیشنهادها و بازگشت به مربیگری ندارد. هر چه هست، مدت‌هاست دایی را در متن اتفاقات فوتبال ایران نمی‌بینیم. با این حال او آنقدر کاراکتر جذابی دارد که حتی در ایام خانه‌نشینی هم سوژه روز محافل فوتبالی
 می‌شود.

از عباس تا کریس

بخشی از دوران سکوت و فراقت علی دایی با عبور کریستیانو رونالدو از رکورد او در تعداد گل‌های ملی مقارن شد. این یک اتفاق فوق‌العاده خبرساز بود که حتی در محافل بین‌المللی هم سر و صدا کرد و طبیعتا فضای فوتبال ایران از آن متاثر شد. برای مدت طولانی همه جا حرف از این رکوردشکنی بود و به همین دلیل بسیاری از سایت‌های معتبر دنیا هم طرح‌های جذابی با استفاده از صورت دایی و رونالدو خلق کردند. البته پیش از داستان رونالدو، آن ویدئوی معروف «عباس بوعذار» هم حسابی وایرال شد. برخلاف باور یک عده، در داغ شدن این ویدئو هیچ نشانه‌ای از تمسخر و این چیزها وجود نداشت. صرفا عصبانیت دایی در آن نشست خبری و تطبیق دادن ۲ نام بوعذار و محمدی از سوی او خیلی بامزه از آب درآمده بود!

غائله طارمی

در کشاکش اختلاف نظر بین دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی، یک مصاحبه از علی دایی نقش هیزمی در آتش را ایفا کرد و به‌شدت خبرساز شد. در شرایطی که خیلی از چهره‌های نامدار تصمیم گرفتند وسط کار را بگیرند و خیلی به سمت یکی از طرفین غش نکنند، علی دایی به‌طور شش‌دانگ جانب طارمی را گرفت و با ادبیاتی به‌شدت تند و تیز به سرمربی تیم ملی تاخت. این رفتار دایی با انتقادهای زیادی همراه شد، اما به هر حال او تصمیمش را گرفته بود و به‌طور تمام قد از بازیکنی دفاع کرد که به نوعی کشف خودش محسوب می‌شود.

از پیشنهاد اورتون تا سوریه

غیر از پیشنهادهای داخلی که همیشه برای علی دایی وجود داشته است، در مدت زمان خانه‌نشینی او شاهد طرح ۲ شایعه در مورد پیشنهادهای بین‌المللی هم برای این چهره شناخته‌شده بودیم. ابتدا اورتون با مالک ایرانی‌اش مشیری به‌دنبال همکاری با دایی بود. هیچ‌گاه مشخص نشد پیشنهاد این باشگاه انگلیسی به شهریار دقیقا چه بوده، اما به هر حال دایی آن را نپذیرفت. بعد هم شایعه کردند او قرار است سرمربی تیم ملی سوریه شود، اما خودش موضوع را تکذیب کرد. اخیرا با انتخاب و معرفی تیتا والریو رومانیایی به‌عنوان سرمربی جدید سوریه، این پرونده به‌طور کامل بسته شد.

داستان عجیب ماهی

آخرین اتفاقی که یک موج خبری پیرامون علی دایی ایجاد کرد، نام‌گذاری یک گونه ماهی تازه کشف‌شده به اسم شهریار بود. ریز و درشت کل داستان را خودتان بهتر از ما می‌دانید. نیت آن گروه علمی که این کار را کردند صددرصد خیر و زیبا بود، اما نو بودن چنین ایده‌ای برای خیلی از مردم باعث شد کلی با داستان شوخی شود. هنوز هم موج طنز ساختن با این ماجرا فروکش نکرده و حتی اخیرا شاهد ورود ستارگان شناخته‌شده‌ای مثل علی کریمی یا خداداد عزیزی به این داستان بودیم. صد البته اگر دایی چنین شهرت و جایگاهی نداشت، اصلا اسمش در این پروژه مطرح نمی‌شد.

نیسان آبی

پای شوخی با دایی اما به تولیدات تلویزیون‌های اینترنتی هم رسیده است. به‌عنوان مثال سریال طنز «نیسان آبی» که این روزها پخش می‌شود، به‌طور مکرر با جمله معروف علی دایی در مورد بوسیدن دست پدر و مادر شوخی کرده است. این جمله از دایی شاهکار بود؛ زمانی که یک پسر کم‌سال قصد داشت از شدت هیجان دست او را ببوسد، اما دایی به او یادآوری کرد: «فقط دست پدر و مادرت را ببوس.» این ویدئو یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های این سالیان شبکه‌های اجتماعی بوده و کلی هم مورد ستایش کاربران قرار گرفته است. در مجموع به‌نظر می‌رسد هر اتفاقی حول محور علی دایی، قابلیت تبدیل شدن به یک موج خبری بزرگ را دارد.

کد خبر 640248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک استقلالی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    5 1
    شهریار فوتبال ایران مایه افتخار هر ایرانی است . انشالله سالم و سلامت باشد . شوخی با بزرگان حدی دارد اگر حدود آن رعایت نشود مشکل آفرین خواهد بود .
    • شیرازی از ماهان کرمان یاعلی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 1
      فقط شهریار علی دایی بزرگوار ان شاالله همیشه موفق باشه این مرد باتعصب فوتبال کشورمون واقعا قدر این بزرگوارو نمیدونن درهر کجای دونیا بود الان برا خودش پست مقامی در ورزش داشت یاعلی