مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی ۵۲ اثر از هنرمندان صنعتگر خوزستانی به شایستگی مُهر اصالت را دریافت کردند.

مُهر اصالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیدحکمت‌الله موسوی اظهار کرد: در ششمین داوری مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور و پس از ارزیابی داوران از میان ۸۰ اثر استان خوزستان، ۵۲ اثر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های چشمگیر صنعتگران و هنرمندان خوزستانی در سال‌های گذشته و روند رو به رشد این حوزه و تلاش‌هایی که برای ترویج و آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاهای استان صورت گرفته در این دوره از نشست داوری نشان ملی به میزبانی استان خوزستان شاهد آثار قابل توجه و مرغوبی از هنرمندان خوزستانی بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: داوری مُهر اصالت ملی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و محصولاتی که به بخش داوری می رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند.

موسوی با اشاره به اینکه در این دوره شاهد رشد و خلاقیت در تمامی آثاری بودیم که از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به بخش داوری رسیده بودند، افزود: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران این شهر برای ارتقا و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع دستی است.

کد خبر 640241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha