جلسه افتتاحیه گفت‌وگوهای رفع تحریم که عصر امروز  به ریاست علی باقری رییس هیأت ایرانی و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین آغاز شده بود، پایان یافت.

علی باقری

به گزارش همشهری آنلاین، علی باقری در این نشست ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم لغو تمامی تحریم‌های غیرانسانی و قهرآمیز آمریکا علیه ملت ایران تأکید و تصریح کرد که ضروری است مسئله رفع تحریم‌ها در اولویت نخست گفت‌وگوها قرار گیرد. رئیس هیأت ایرانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عمل پایبندی خود به تعهداتش را نشان داده است، بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به تفاهمی عادلانه که تأمین‌کننده منافع مشروع ایران باشد، تأکید کرد.

باقری با اشاره به ادعای برخی طرف‌های غربی برای احیای برجام تأکید کرد تا زمانی که کارزار فشار حداکثری آمریکا نفس می‌کشد، احیای برجام سخن گزافی بیش نیست.

مذاکره‌کننده ارشد ایران در این نشست همچنین با یادآوری سالگرد شهادت شهیدان شهریاری و فخری‌زاده، یاد و خاطره تمام شهدای هسته‌ای ایران را گرامی داشت.

در این نشست که در فضایی حرفه‌ای و جدی برگزار شد، توافق شد که نشست‌ کارگروه‌ لغو تحریم‌ها صبح فردا برگزار شود.

کد خبر 640220

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    9 0
    فضای حرفه ای و جدی رو قشنگ اومدی فقط اونا فارسی یاد گرفتن یا شما مترجم بردید ؟
  • حامد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 0
    در این وضع مالی ضعیف دولت چه لزومی دارد این همه افراد و نزدیکان و دوستان تان را بر دارید مثلا به مذاکره برید اخه مگه جنگ تن به تن است سیاهی لشکر می برید . یک نفر اقای ظریف با ان تسلط به زبان و امور بین الملل بالاتر از همه شما بود که اجازه فعالیت ندادید. گیند : سیاهی لشگر نیاید بکار--یکی مرد جنگی به از صد هزار ..
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 2
    خیلی ساده هستیم.یکی ازناوهای آمریکا تا زیر آب نرود حسابی روی ما باز نمیکنند.یک دور مذاکره که رفتیم دور بعد دعوت نامه هم فرستادند نرویم وقت عمل کردن نه حرف زدن
  • خسرو IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 3
    ای که خدا حفظشان کند با این برخورد شان ملت ایران را بالا بردید و حتما موفق میشوید چون در برابر غربی ها هر چه محکمتر و منطقی تر بزنی نتیجه بهتر می گیری نه با خنده و لوس بازی و جاسوس بازی