مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

ثبت شرکت در غرب تهران در واقع ثبت یک شرکت با آدرس محل ثبت مناطقی می باشد که در غرب تهران بوده و یا به حوزه مالیاتی غرب تهران مربوط می شود. همچنین بعد از ثبت شرکت شما باید با مراجعه به اداره امور مالیاتی غرب تهران واقع در شهرک غرب، بلوار شهید دادمان، خیابان درختی مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی، نمایید.

موسسه ثبت شرکت در غرب تهران.jpg

چنانچه قصد ثبت شرکت در غرب تهران را دارید ما توضیحاتی در اینجا خدمت شما ارائه خواهیم داد. همچنین اگر نیاز به یک موسسه ثبت شرکت در غرب تهران دارید که تمایل دارید به آنجا مراجعه کنید، ثبت شرکت میزان واقع در میدان توحید ابتدای ستارخان ( خارج از طرح ترافیک ) در خدمت شما می باشد. در صورتی که نیاز به مشاوره حضوری دارید  کارشناسان یا موسسه با مراجعه به محل کار شما تمامی مراحل را به شما توضیح خواهند داد. آدرس وب سایت این موسسه sabt-ag.ir می باشد.

مراحل ثبت شرکت در غرب تهران

برای ثبت شرکت در غرب تهران مراحلی باید طی شود تا یک شرکت به طور قانونی ثبت شود. این مراحل شامل تهیه یک سری مدارک است تا شرکت ثبت شود. برای ثبت شرکت مراحل زیر لازم است:

  1. ابتدا مشخص کنید که چند شریک هستید و هر شریک چه میزان سهم دارد
  2. مشخص کنید که چه نوع شرکتی برای موضوع فعالیت شما مناسب است، شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود و یا .... ( در این مورد می توانید با ما تماس بگیرید تا در تضمیم گیری به شما کمک کنیم که خدای ناکرده در ادامه با مشکلات مواجه نشوید )
  3. موضوع فعالیت شرکت را کنید، در این زمینه آینده نگری هم می توانید داشته باشید و موضوعاتی که در آینده ممکن است جزو خدمات شما باشد را اضافه کنید ( البته بلند پروازی نکنید و تخصصا موضوع را انتخاب کنید بهتر است )
  4. سمت ها و مسئولیت ها را مشخص کنید، اینکه چه کسی مدیرعامل باشد، چه کسی رئیس هیئت مدیره و ....
  5. اظهارنامه یا تقاضانامه ثبت شرکت و صورتجلسات را طبق قوانین ثبت شرکتها تنظیم کنید و در سامانه اداره ثبت شرکتها وارد نمایید. ( این بخش چون نیاز به تخصص و تجربه دارد ترجیحا قبل از انجام با ما مشورت نمایید. )
  6. در صورتی که شرکتی که می خواهید در غرب تهران تاسیس کنید سهامی خاص است نیاز است ۳۵ درصد از سرمایه تعیین شده برای شرکت در اساسنامه را در حساب بانکی به نام شرکت واریز نمایید. یعنی اگر سرمایه شرکت را در ابتدا ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته اید باید یک حساب شرکتی نزد هر کدام از بانکها افتتاح و ۳۵ هزار تومان را به حساب مذکور واریز نمایید.
  7. بعد از ثبت شرکت در غرب تهران حتما باید نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی نزد اداره امور مالیاتی غرب تهران اقدام و کد اقتصادی اخذ گردد.
  8. نسبت به اخذ دفاتر پلمپ هرساله اقدام شود

در ثبت شرکت مهم است که بدانید چه نوع شرکتی قرار است ثبت شود مثلا شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص. بسته به نوع شرکت، هدف اعضای آن  محدوده مسئولیت شرکا، تعداد اعضا، موضوع فعالیت شرکت متفاوت خواهد بود.  از میان شرکت های فعال و متداول در تجارت و بازرگانی می توان به شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص  اشاره کرد.  این دو شرکت از جاتی بهم شبیه و از جهاتی متفاوت از یکدیگر هستند.

راهنمای ثبت شرکت در غرب تهران

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود از زمره شرکت هایی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل شده است و هر یک از اعضا بسته به میزان سرمایه خود در شرکت و بدون نیاز به تبدیل سرمایه به سهام در شرکت مسئول خواهند بود.

پس باید در نظر داشت که در شرکت های با مسئولیت محدود چند نکته از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته اول: در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمی شود.

نکته دوم: در شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت شرکا و سهم آنها در پرداخت دیون بسته به سهم الشرکه ای است که آن ها در شرکت دارند.

نکته سوم: در شرکت با مسئولیت محدود حداقل وجود دو نفر یا بیشتر لازم است.

فعالیت شرکت های با مسئولیت محدود

برای انجام کلیه فعالیت های بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و حوزه های دیگر مناسب است و معمولا محدودیت فعالیتی برای این شرکت ها وجود ندارد.

 شرکت سهامی خاص

در مقایسه با شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص شرکتی است که کلیه سرمایه آن تنها در دست موسسان آن شرکت است. در هنگام تاسیس شرکت سهامی خاص سرمایه شرکت باید بیشتر از یک میلیون ریال باشد و شرکای شرکت نباید کمتر از ۳ نفر باشند.

فعالیت های مناسب شرکت های سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص شرکت هایی هستند که هیچ محدودیتی برای فعالیت ندارند و شرکت هرچند هم فعالیت تجاری نداشته باشد شرکت بازرگانی و تجاری در نظر گرفته می شود.

شباهت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود

-برای هر دو شرکت لازم است تا سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال باشد.

- سرمایه به طور اختیاری در شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود افزایش پیدا می کند.

-در شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود حق رای افراد بسته به میزان سهام افراد در شرکت بستگی دارد.

راهنمای ثبت شرکت در غرب تهران

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت

مدت زمان ثبت شرکت حدود ۱۵ روز طول می کشد. لازم است در اولین گام  قرارداد اولیه و یا توافقنامه اولیه برای شراکت بین شرکا و موسسین منعقد شود. زمان انجام این فرآیند معمولا حدود یک هفته طول می کشد و سپس از سوی موسسین و شرکا امضا خواهد شد. بعد از آن نام شرکت انتخاب خواهد شد.

در واقع مدت زمان ثبت یک شرکت حدود ۱۷ تا ۲۱ روز طول می کشد.

پس از پایان این فرایند، در نهایت شرکت ثبت خواهد شد و موسس شرکت می تواند فعالیت تجاری خود را شروع کند.

این فرآیند ثبت در صورتی که از سوی موسسه خدمات اداری کاج انجام شود حدود ۱۵ روز زمان ثبت خواهد بود . چنانچه شخص شما بدون تجربه در این زمینه اقدام به ثبت نماید ممکن است در اثر خطاهای مکرر ثبتی پرونده ثبت شرکت شما ماه ها به طول بی انجامد.

هزینه و زمان لازم برای ثبت یک شرکت

حداقل میزان لازم برای ثبت یک شرکت ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال است. سایر هزینه ها مثل حق الثبت، حق التمبر و روزنامه رسمی باید از سوی اداره ثبت که معمولا بر اساس میزان سرمایه و موضوع فعالیت است تعیین می شود.برای مشاهده لیست هزینه ثبت شرکت اینجا کلیک کنید

مدارکی که پس از ثبت شرکت در اختیار خواهید داشت :

  • آگهی تاسیس
  • تقاضانامه ( فقط مسئولیت محدود )
  • شرکتنامه ( فقط مسئولیت محدود )
  • اظهارنامه ( فقط سهامی خاص )
  • اساسنامه
  • صورتجلسات هیئت مدیره و موسسین
  • آگهی تاسیس درج شده در روزنامه رسمی ( نیاز به پرداخت هزینه در سایت روزنامه رسمی )
  • آگهی تاسیس درج شده در روزنامه کثیر الانتشار ( غیر ضرروی تا زمان ثبت تغییرات شرکت )
کد خبر 640080

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha