دیگر کسی از بردن داربی نقل‌وانتقالات حرف نمی‌زند چون امین قاسمی‌نژاد و رضا اسدی که پرسروصداترین سوژه‌های پنجره تابستانی بودند حالا نامزد عنوان بدترین خرید فصل هستند.

قاسمی‌نژاد و اسدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دقیقا ۳ماه قبل بود که ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال بعد از تلاش فراوان و مذاکرات طولانی بالاخره موفق به جذب رضا اسدی و امین قاسمی‌نژاد شدند و به خیال خودشان بزرگ‌ترین خریدهای این ۲ باشگاه بزرگ در نقل‌وانتقالات تابستانی با عقد این ۲ قرارداد رقم خورد. استقلالی‌ها از نیم‌فصل گذشته دنبال قاسمی‌نژاد بودند اما انتقال او در پنجره زمستانی محقق نشد و تا تابستان۱۴۰۰به تعویق افتاد. در این تابستان هم بازیکن سابق پدیده چندین بار برای دریافت رضایتنامه از تیم مشهدی به مشکل خورد. یک‌بار هم مسیر او به سمت باشگاه رقیب کج شد و سر میز مذاکره با پرسپولیس نشست. در نهایت او روز چهارم شهریورماه رسما با پیراهن استقلال عکس گرفت تا فرزاد مجیدی با شوق و ذوق اعلام کند: «ما داربی نقل‌وانتقالات را بردیم.» یک روز بعد یعنی ظهر پنجم شهریورماه رضا اسدی که هر ۳تیم مدعی لیگ خواهانش بودند هم بالاخره با پیراهن پرسپولیس عکس یادگاری گرفت و درباره رقم سنگین قرارداد او هم شایعات زیادی بر سر زبان‌ها افتاد. حالا که ۳ماه از آن روزها گذشته اما این ۲ نفر در زمره ضعیف‌ترین بازیکنان تیم خود قرار دارند و می‌توانند برای کسب عنوان بدترین خرید فصل با هم رقابت کنند. حباب‌هایی که در فصل نقل‌وانتقالات بی‌جهت باد شده بودند حالا کاملا ترکیده‌اند و ۲ باشگاه بزرگ ایران تقریبا متوجه شده‌اند چه کلاه بزرگی بر سرشان رفته است.

شرط بردن استقلال: نبودن قاسمی‌نژاد!

امین قاسمی‌نژاد که با سروصدای فراوان به استقلال پیوسته بود در نخستین بازی فصل این تیم یعنی مسابقه با الهلال در ترکیب اصلی قرار نگرفت، درحالی‌که ۴خرید دیگر آبی‌ها یعنی حسین‌زاده، آغاسی، نیک‌نفس و سلمانی در ترکیب اصلی بودند. قاسمی‌نژاد بین دو نیمه آن مسابقه به جای سبحان خاقانی وارد زمین شد و کار خاصی هم انجام نداد. سوژه داربی نقل‌وانتقالات در نخستین مسابقه کاملا زیر سایه حسین‌زاده جوان قرار گرفت و در پایان هم با کسب نمره۶.۶۶ از آنالیزورهای متریکا جزو بازیکنان ضعیف تیمش شد. ۲ ‌ماه بعد استقلال وارد لیگ برتر شد و تا امروز که ۶هفته از این رقابت‌ها گذشته قاسمی‌نژاد فقط ۱۹۳دقیقه برای آبی‌ها بازی کرده است؛ یعنی دقیقا ۳۶درصد دقایق ممکن. او ۳بازی در ترکیب اصلی نبود که استقلال هر ۳بازی را برد و ۳بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت که هر ۳بازی مساوی شد و هر ۳بار هم قاسمی‌نژاد تا پایان در زمین نماند! حاصل کار قاسمی‌نژاد در این ۱۹۳دقیقه صفر گل، صفر پاس گل و میانگین نمره۶.۵۸ است که او را در جمع بازیکنان استقلال در رتبه بیستم قرار می‌دهد. در بین تمامی بازیکنان لیگ هم قاسمی‌نژاد رتبه۱۳۰را در اختیار دارد؛ همسایه با سجاد دانایی (ذوب‌آهن) و پایین‌تر از ابوالفضل رزاقپور(تراکتور). همین!

شرط احیای پرسپولیس: نیمکت‌نشینی اسدی!

و اما رضا اسدی. او از همان نخستین بازی زیر تیغ انتقادات هواداران قرار گرفت. اما به لحاظ امتیاز و نمره و آنالیز در بازی‌های اول وضعیت چندان بدی نداشت. اسدی در نخستین بازی‌اش برای پرسپولیس (مقابل استقلال تاجیکستان) نمره۷.۸۷ گرفت و بعد از ترابی که تک‌گل بازی را زد دومین بازیکن برتر تیمش بود. در مصاف با الهلال که همه پرسپولیسی‌ها ضعیف بودند هم اسدی ضعیف‌ترین بازیکن تیمش نبود، اما انتقادات زیادی را تحمل کرد و بین دو نیمه تعویض شد. او با این شرایط پا به لیگ برتر گذاشت و در نخستین بازی نخستین گل پرسپولیس را زد. اگر نمرات متریکا را ملاک قرار دهیم اسدی در ۴بازی اول نمایش بدی نداشته، در بازی پنجم خیلی ضعیف بوده و در بازی ششم از ترکیب خارج شده است. اما نکته این است که خروج او از ترکیب همه را به آینده پرسپولیس امیدوار کرده و خیلی‌ها فکر می‌کنند تیم یحیی با زوج کمال و سرلک در خط هافبک شرایط بسیار بهتری دارد. اسدی امروز با یک گل، یک پاس گل و معدل نمره۶.۹۰ هفتمین بازیکن پرسپولیس و چهلمین بازیکن برتر لیگ است. اما خیلی‌ها فکر می‌کنند چرخ پرسپولیس بدون او بهتر می‌چرخد و اسدی ابدا ارزش پولی که خرج استخدامش شده را ندارد. اگر این روند برای او ادامه پیدا کند شاید کلا از پرسپولیس رفتنی شود و باید دید آن وقت باز هم استقلال و سپاهان خواهانش هستند یا نه. قاسمی‌نژاد هم درصورت جدایی از استقلال بعید است دیگر سوژه مهمی در نقل‌وانتقالات باشد و از آن داربی‌های خیالی حول محور او شکل بگیرد.

کد خبر 639844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه دوست IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    اقای نویسنده خبر، قابل توجه شما و اونایی که مثل شما فکر میکنن باید بگم که اسدی فقط ۲۵ سال سن داره ولی قاسمی نژاد ۳۵ سال اسدی قبل از اینکه بیاد پرسپولیس تو شرایط بازی نبوده و باید یکم رو فرم بیاد ولی قاسمی نژاد قبل از این تو شرایط بازی بوده اسدی جای کسی اومده فیکس تیم ملی بوده پس توقع ها ازش زیاده و طول میکشه که راه بیفته