مجموع نظرات: ۱
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

اتوبوس برقي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،محمود ترفع با اعلام خبر ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی روز به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: حمل ونقل عمومی سود ده نیست به همین دلیل شاهد استقبال کم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش بودیم چراکه نرخ کرایه را شورا و فرمانداری به نفع مردم تعیین می کند. ازاین رو باید تدابیری اندیشیده می‌شد تا این اختلاف میان هزینه و درآمد سرمایه گذار منطقی شود.

اوبا اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تهران در مورد تعیین حدود مشارکت عمومی_خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل گفت: این مصوبه به ما کمک می کند که به یاری بخش خصوصی رفته و با حمایت هایمان سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در حمل ونقل عمومی کنیم.

ترفع با بیان اینکه در این مدل قرارداد مشارکت عمومی_ خصوصی ، شیوه جدید واگذاری تعیین شده است و سرمایه گذار با تزریق سرمایه خود، از سوی شهرداری و دولت به روش های مختلف حمایت می شود، ادامه داد: ما از طریق ردیف و تبصره هایی که در بودجه دولت وجود دارد یا ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر شرایط را برای سرمایه گذار بخش خصوصی، اقتصادی تر می کنیم همچنین کمک هایی از سوی شهرداری تهران همچون ارائه تبلیغات بدنه و ایستگاه های طول مسیر برای اتوبوس را به سرمایه گذاران می دهیم تا با این کمک شرایط سرمایه گذاری به صرفه تر باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه با شیوه جدید سرمایه گذاری اولین شرکت بخش خصوصی برای ورود اتوبوس های برقی با تکنولوژی روز اقدام کرده است،افزود: با این شرکت قرار داد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نهایی شد که این اتوبوس های برقی که با باطری تردد می کنند در خط جمهوری – بهارستان به کارگرفته می شوند.

ترفع با بیان اینکه قطعات اتوبوس های برقی بعد از ورود به کشور، در داخل کشور مونتاژ می شود، گفت: تا یکسال آینده شاهد تردد اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی مدرن در پایتخت خواهیم بود.

کد خبر 639614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    با سلام هزینه تهیه و ایجاد زیر ساخت برای چند اتوبوسی برقی(مناسب برای شهرهای با استاندارد بالا و ملاحضات دیگری نظیر زیبایی الودگی صوتی و مناسب برای شهرهای توریستی و ... ) و عمر باتری 5 ساله با قیمتی معادل یک اتوبوس معمولی توجیه دارد؟؟؟؟ یا بیشتر برای نمایش است. توجیه اقتصادی به ازاء هزینه اولیه درو برابری و هزینه یک برابری باتری بعد از 5 سال و عدم امکان استفاده در مسیر شیبدار تهران لحاظ شده؟

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار