در حال حاضر بسیاری از افراد به‌ دنبال موقعیت مناسب برای سرمایه‌گذاری هستند. این دسته از افراد، مبالغ مختلفی را برای سرمایه‌گذاری در نظر دارند و قصد دارند سرمایه‌شان را به بازار طلا و ارز یا زمین و یا ملک و آپارتمان و… اختصاص دهند تا از این طریق به سود مورد نظر خود دست پیدا کنند.

بازار سرمايه

در این مقاله قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که با یک میلیارد کجا سرمایه‌گذاری کنیم تا حداکثر سود مورد نظرمان حاصل گردد.

با توجه به شرایط فروش پروژه های ساختمانی در چیتگر مانند پروژه نارنج 8 بر آن شدیم تا مقایسه ای جهت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را بررسی کرده و نتیجه گیری کنیم .

با یک میلیارد چه کنیم؟

خرید خودرو

در پاسخ به این سوال که با یک میلیارد کجا سرمایه‌ گذاری کنیم، بسیاری از افراد، خرید خودرو و سرمایه‌گذاری در این بازار را پیشنهاد می‌کنند. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که خودرو نوعی کالای مصرفی به شمار می‌رود. بنابراین از نظر برخی از افراد سرمایه‌گذاری بر روی این عامل، به‌ طور کامل، اقدامی اشتباه است. در حالت کلی می‌توان گفت این امکان وجود دارد که خودروی خریداری‌ شده شما، با آسیب‌هایی مواجه شود و یا حتی خطوطی بر روی آن ایجاد شود که از میزان ارزش و قیمت آن کم کند.

با یک میلیارد کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

از طرفی وجود عواملی از قبیل تصادف می‌تواند ارزش و قیمت یک خودرو را به‌ طور کلی از بین ببرد و از این طریق، تمامی سرمایه شما را با خطر نابودی مواجه سازد. در بسیاری از موارد خرید یک خودرو به انتظار افزایش یافتن قیمت آن و سپس فروش و کسب سود از این طریق، می‌تواند آسیب‌های مالی جدی را به شما وارد سازد. لازم است بدانید که سرمایه‌گذاری بر روی کالاهای مصرفی از قبیل خودرو و ماشین، باعث افزایش یافتن میزان تورم در جامعه می‌گردد و این عامل، ارزش پول شما را از بین خواهد برد.

خرید طلا

برخی از افراد در مواقعی که با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه با یک میلیارد سرمایه‌گذاری کنیم، خرید طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار را پیشنهاد می‌دهند. لازم است بدانید که سرمایه‌گذاری در بازار طلا نیز مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. سرمایه‌گذاری در بازار طلا از جمله روش‌های اصولی و مطمئن برای سرمایه‌گذاری در سراسر نقاط جهان به شمار می‌رود و ازجمله قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود.

با یک میلیارد کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

چراکه طلا از یک‌ طرف پشتوانه مالی و پولی یک کشور را به وجود می‌آورد و از طرف دیگر کالایی ارزشمند محسوب می‌شود. طلا دارای قیمت جهانی است و در تمامی نقاط دنیا صاحب ارزش و قیمت است. اما لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این امکان وجود دارد که بازدهی و سودآوری آن کم و زیاد شود. در بسیاری از مواقع با سرمایه‌گذاری در بازار طلا، تنها می‌توانید ارزش پول خود را حفظ کنید.

خرید ارز

با یک میلیارد چه کنیم؟ بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال، پیشنهاد می‌کنند که به خرید ارز روی بیاوریم. لازم است بدانید که بازار ارز از جمله بازارهای بسیار پرریسک به شمار می‌رود. بنابراین حضور یافتن در این بازار و سرمایه‌گذاری در آن، برای کسانی که با این بازار آشنایی کافی ندارد می‌تواند ریسک‌ها و زیان‌های مالی بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد.

برای ورود به این بازار لازم است حتما بدانید در چه دوره‌ای از زمان وارد بازار شوید. از طرف دیگر در حال حاضر خرید ارز به صورت‌های تقلبی وجود دارد. بنابراین در صورتی‌ که قصد ورود به این بازار پرریسک را دارید برای خرید خود حتما از طریق صرافی‌های رسمی اقدام نمایید تا شاید از این طریق، میزان ریسک و خطرات این بازار را کم‌تر کنید.

خرید زمین

بسیاری از افراد قصد دارند از طریق خرید زمین به سرمایه‌گذاری دست بزنند. با توجه به اینکه مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده‌، تنها یک میلیارد تومان است. لازم است بدانید که در صورتی‌ که قصد خرید زمین فقط با یک میلیارد تومان پول داشته باشید حتما ضررهایی را متحمل خواهید شد. البته اگر در خرید وساخت زمین در تعاونی های سازنده مانند پروژه البرز کوهک عضو شوید شرایط متفاوت است .

با این میزان از سرمایه، تنها می‌توانید قطعه زمینی را خریداری نمایید که به‌ احتمال بسیار قوی، زمینی بدون مجوز ساخت و ساز است. در این‌ صورت به‌ طور حتم با مشکلات بسیار زیادی در هنگام ساخت‌ زمین خود، مواجه خواهید شد. چراکه این نوع از زمین‌ها در هنگام ساخت، توسط ارگان‌های مربوطه تخریب خواهند شد. همان‌طور که می‌دانید در طی سالیان گذشته، با ساخت‌ و سازهای غیرقانونی ویلا، ملک و… برخوردهای قانونی انجام گرفته‌ است.

برای نمونه می‌توانید ساخت‌ و سازهای غیرقانونی و املاک تخریب‌ شده در مناطقی مانند آبسرد، دماوند، نواحی شمال کشور و… را مشاهده کنید. در بسیاری از مواقع نیز این دسته از زمین‌ها به صورتی به خریداران واگذار می‌شوند که صاحب اصلی زمین مشخص نیست و این عامل نیز خود منشاء گرفتاری‌های بسیار زیادی برای خریداران و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

با یک میلیارد کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

خرید و پیش‌خرید ملک و آپارتمان

در حال حاضر یکی از روش‌های بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری، خرید و یا پیش‌ خرید ملک و آپارتمان است. این روش سرمایه‌گذاری، مزایای بسیار زیادی را برای سرمایه گذران و خریداران فراهم خواهد کرد. با خرید و یا پیش‌خرید ملک و آپارتمان، می‌توانید سرمایه خود را در برابر نوسانات و تغییرات قیمت حفظ کنید. سرمایه گذاری در تعاونی های دولتی با قیمت علی الحساب در پروژه خرازی میتواند گزینه های سرمایه گذاری در پیش خرید مسکن باشند.

با یک میلیارد کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

روش پیش‌خرید ملک و آپارتمان و سرمایه‌گذاری در این بازار در حال حاضر با اقبال قابل‌ توجهی از سمت افراد مختلف مواجه شده‌ است. چراکه از طریق آن می‌توانند یک واحد آپارتمانی را با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری نمایند. از طرف دیگر این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید ملک و یا آپارتمان خود را به‌ صورت قسطی و مرحله به مرحله خریداری کنید و هزینه آن را طی مراحل ساخت‌ و ساز پرداخت کنید. بنابراین قدرت خرید بسیار بالاتری خواهید داشت.

اما لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای این روش سرمایه‌گذاری، در نظر گرفتن چند نکته حائز اهمیت اساسی است. از جمله نکات قابل‌ توجه در هنگام این روش سرمایه‌گذاری، می‌توان به در نظر گرفتن مکان و موقعیت مناسب برای خرید و یا پیش‌ خرید ملک و آپارتمان اشاره کرد. لازم است بدانید که در شرایط حاضر یکی از مناطق بسیار مناسب برای انجام این سرمایه‌گذاری در شهر تهران، منطقه ۲۲ و ناحیه چیتگر است.

بیشتر املاک و آپارتمان‌های ساخته‌ شده و یا در حال ساخت‌ در این منطقه از کلان‌شهر تهران، تعاونی‌ساز هستند. این منطقه امکانات بسیار مناسبی برای رشد و پیشرفت در آینده دارد. این عوامل سبب شده‌ است تا در حال حاضر عده زیادی از افراد سرمایه خود را به این منطقه وارد کنند. چراکه آینده رو به‌ رشدی برای آن پیش‌بینی می‌کنند. لذا می‌توانید از طریق پیش‌ خرید ملک و آپارتمان در این منطقه و یا خرید واحدهای مسکونی به سرمایه‌گذاری پر سودی دست بزنید و هزینه خرید ملک خود را به‌ صورت قسطی و مرحله به مرحله و مطابق با پیشرفت ساخت‌ و ساز آن پرداخت نمایید.

از طرف دیگر برای پرداخت هزینه پیش‌ خرید و یا خرید خود می‌توانید وام نیز دریافت کنید. در حال‌ حاضر پروژه‌های بسیار زیادی در این منطقه در حال اجرا است. بنابراین در صورتی‌ که قصد دارید بدانید با یک میلیارد چه کنیم، می‌توان گفت خرید و پیش‌خرید ملک در چیتگر پیشنهاد بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

کد خبر 639537

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha