همشهری آنلاین: بی‌بی‌سی لحظاتی پیش گزارش داد که سفیر جمهوری چک در جریان انفجار هتل ماریوت پاکستان کشته شده است.

خبر کشته شدن سفیر جمهوری چک در حالی انتشار می‌یابد که پیشتر آژانس خبری چک گزارش داده بود: سفیر جمهوری چک در پاکستان از زمان وقوع انفجار مرگبار روز شنبه 20 سپتامبر در هتل ماریوت اسلام آباد ناپدید شده است.

سی ان ان نیز به نقل از آژانس خبری چک در گزارشی نوشته بود: طبق اطلاعات دریافتی از وزارت امورخارجه جمهوری چک ایوو زدارک 47 ساله سفیر جدید این کشور در پاکستان ماه گذشته از ویتنام به اسلام آباد منتقل شد و در هتل ماریوت اقامت گزید.

بر اساس اطلاعات مندرج در وب سایت سفارت جمهوری چک در هانوی پایتخت ویتنام ایوو ردارک متاهل و دارای دو فرزند است.

سفارت جمهوری چک تا لحظه تنظیم این خبر ناپدید و یا کشته شدن زدارک بر اثر وقوع انفجار در هتل ماریوت را تائید نکرده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از سفارت جمهوری چک در اسلام آباد گزارش داد که ایوو زدارک لحظاتی بعد از وقوع حادثه انفجار در هتل ماریوت با سفارت تماس گرفته و خواستار آن شده که برای نجات جانش اقدام کنند. پس از این تماس دیگر خبری از زدارک به دست نیامده است.

آمار کشته شدگان خارجی در این حادثه متغیر است در حالی که خبرگزاری الجزیره قطر از کشته شدن 15 خارجی خبر داده اما سی ان ان به نقل از پلیس پاکستان گزارش داده است که تا کنون جنازه دو خارجی در میان کشته شدگان انفجار هتل ماریوت پیدا شده که هنوز هویت آن‌ها مشخص نشده است.

پلیس پاکستان همچنین از پیدا شدن جنازه‌ دیگری که هویت آن نامشخص است خبر داده است. گفته می‌شود پلیس از کارمندان سفارت جمهوری چک خواهد خواست تا با دیدن جنازه مشخص کنند که آیا جنازه مذکور متعلق به فردی است که او را می‌شناسند یا خیر.

الجزیره به نقل از وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که تا کنون مشخص شده که یک آمریکایی و یک آلمانی در میان 15 خارجی کشته شده در حادثه انفجار هتل ماریوت بوده‌اند.

بر اثر برخورد یک کامیون مملو از بمب به هتل ماریوت پاکستان در روز شنبه 20 سپتامبر دست کم 52 نفر کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند، این انفجار مدت کوتاهی پس از اولین سخنرانی آصف علی زرداری رئیس جمهور جدید پاکستان در پارلمان این کشور رخ داد.

کد خبر 63937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز