چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همسر مرکل از «تنبلی» آلمانی های واکسینه نشده انتقاد و آنها را در افزایش نرخ کووید در این کشور مقصر دانست. این کشور روز گذشته بالاترین نرخ ابتلا را از آغاز همه‌گیری تجربه کرد.

مركل و زاور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، همسر آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی آلمان، با اشاره به افزایش چشمگیر عفونت‌ها، افراد واکسینه نشده را به «تنبلی» متهم کرد. کارشناسان افزایش مجدد کووید-۱۹ در آلمان را تا حدی به دلیل نرخ واکسیناسیون ۶۸ درصدی آن دانسته‌اند که در مقایسه با کشورهای اروپای غربی مانند فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نسبتا پایین است.

یواخیم زاور، در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا و روزنامه آلمانی دی ولت، گفت: «تعجب آور است که یک سوم جمعیت کشور از یافته‌های علمی پیروی نمی‌کنند.» زاور که به ندرت در جمع صحبت می‌کند، معتقد است که این اتفاق «تا حدی، به دلیل تنبلی و از خود راضی بودن آلمانی‌ها است.»

اظهارات او که مانند همسرش شیمیدان کوانتومی است، یک روز پس از آن مطرح شد که مرکل هشدار داد آلمان به اندازه کافی برای مهار موج چهارمی که بسیار چشمگیر هم خواهد بود تلاش نمی‌کند. مرکل اکنون به عنوان سرپرست عمل می‌کند و احتمالا در ماه آینده توسط اولاف شولتس، وزیر دارایی فعلی، جایگزین خواهد شد.

مقامات این کشور بارها از آلمانی‌ها خواسته‌اند که واکسینه شوند. بحث‌های شدیدی نیز در این کشور مطرح شده که آیا آلمان باید از همسایه خود، اتریش، برای اجباری کردن واکسیناسیون پیروی کند یا خیر. با این حال، دولت فدرال مرکل همیشه از انجام این کار امتناع کرده است. اتحادیه دموکرات مسیحی راست میانه، حزب مرکل، که خود را برای حضور در اپوزیسیون آماده می‌کند، از دولت ائتلافی آتی به رهبری شولتس خواست تا به مردم آلمان اعلام کند که در مورد این موضوع چه موضعی خواهد داشت. 

آلمان، هفته گذشته محدودیت‌های سخت‌تری اعمال کرد؛ مردم باید قبل از اینکه بتوانند با وسایل نقلیه عمومی سفر کنند یا به محل کار بروند، ثابت کنند که واکسینه شده‌اند، اخیرا درمان شده‌اند یا آزمایش منفی کرونا دارند. چندین ایالت از ۱۶ ایالت آلمان پا را فراتر گذاشته و رویدادهای بزرگی مانند بازارهای کریسمس را نیز لغو کرده‌اند؛ همچنین افراد واکسینه نشده از حضور در سالن‌های ورزشی و امکانات تفریحی منع شده‌اند. 

در یک تلاش برای ترغیب آلمانی‌ها به دریافت واکسن، بنیادی خیریه در فرانکفورت از بیش از ۲۰۰ بی‌خانمان را دعوت کرد تا ساندویچ سوسیس رایگان دریافت کنند و در همان زمان واکسن بزنند. در هانوفر نیز ۱۰۰۰ بلیت مسابقه فوتبال لیگ دسته دو، به افرادی که واکسن بزنند اهدا خواهد شد. به گفته موسسه رابرت کخ، نرخ ابتلای هفتگی در آلمان در روز سه‌شنبه به ۳۹۹.۸ مورد در هر ۱۰۰هزار نفر رسید که بالاترین رقم در ابتلای آلمان در دوران کرونا است. همزمان اعترضات به اجبار واکسیناسیون و قرنطینه در سراسر اروپا جریان دارد.

کد خبر 639334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha