پرده کرکره با نام لاتین (venetian blinds) یک نوع پرده آزمایش شده و کاربردی برای پوشش انواع پنجره های اداری و تجاری است که سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گرفته و اکنون نیز حتی با پیشرفت تکنولوژی و بوجود آمدن محصولات جدید در صنعت پرده هنوز هم به دلیل فواید زیادی که دارد، مورد استقبال بسیاری از مشتریان و طراحان داخلی قرار می‌گیرد.

image-20211121131130-1.jpeg

انواع پرده کرکره

پرده کرکره متریال های مختلفی دارد که دو تا از پرکاربردترین آنها فلز و چوب است. این پرده ها دارای تیغه های افقی هستند که به دو طریق به صورت همزمان کنترل می‌شود. یکی پرده را بالا و پایین می‌کند و دیگری تیغه ها را جهت تنظیم نور ورودی منزل یا محل کار شما تا ۱۸۰ درجه می‌چرخاند.

انواع پرده کرکره و آموزش نحوه اندازه‌گیری و نصب آسان

پرده کرکره فلزی

پرده کرکره فلزی با توجه به نام آن از فلز آلومینیوم ساخته شده و دارای تیغه های به ضخامت های ۱۶ میل ، ۲۵ میل و ۵۰ میل است. مورد استفاده کرکره فلزی بیشتر مکان های اداری و تجاری است اما از این محصول در منازل بخصوص در آشپزخانه و گاها اتاق خواب نیز استفاده می‌شود.

مزایا و معایب پرده کرکره فلزی

+ از مهمترین مزایای پرده کرکره ‌فلزی تنوع بالا در طرح و رنگ است و اکثرا تمامی رنگ ها را شامل می‌شود که این امر می‌تواند نیاز های هر سبک و سلیقه ای را برآورده سازد

+ پرده کرکره فلزی بسیار سبک است، به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را حمل کرد و از طرفی این سبک بودن باعث می‌شود نصب آسانی نیز داشته باشد.

+ کرکره فلزی نوعی پرده اداری به حساب می‌آید و یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون های اداری پارتیشن ها هستند. این پرده ها می‌توانند به عنوان پرده بین جداره های پارتیشن های mdf نصب شود.

+ برای این که نور به داخل بیاید نیازی نیست پرده را تا انتها بالا بکشید، پرده کرکره فلزی بواسطه لوازم باتومی شکلی که روی آن سوار است می‌تواند نور ورودی را تنظیم کند.

+ از لحاظ قیمت نیز، این پرده ها مناسب تر از سایر پرده های موجود در بازار است

- تنها ایراد و ضعف این محصولات را می توان مقاومت پایین آنها به دلیل ظرافت تیغه ها دانست.

پرده کرکره چوبی

کرکره چوبی که از چوب طبیعی ساخته شده، یکی از خاص ترین و زیباترین پرده ها در صنعت دکوراسیون است. این پرده ها که از تیغه های ۲۵ میل و ۵۰ میل ساخته شده علاوه بر محیط های اداری برای منازل و ویلاها هم به صورت گسترده استفاده می‌شود.

مزایا و معایب کرکره چوبی

+ تیغه های چوبی بسیار مستحکم هستند، به همین دلیل کرکره چوبی جزو پرده های مقاوم به حساب می‌آیند

+ تنوع بالای طرح چوب این محصولات، امکان ست کرده و هماهنگی با سایر وسایل چوبی، مثل مبلمان و میز صندلی را فراهم می‌سازد.

+ امکان سایه روشن شدن بدون نیاز به بالا کشیدن پرده

- هزینه بالاتر نسبت به کرکره فلزی و سایر پرده های مشابه، بدلیل قیمت بالای چوب

- حساسیت زیاد نسبت به آب و رطوبت بدلیل خاصیت چوبی این محصول

انواع پرده کرکره و آموزش نحوه اندازه‌گیری و نصب آسان

نحوه اندازی گیری و نصب پرده کرکره

با توجه به تفاوت هایی که در ساختار کرکره های فلزی و چوبی وجود دارد اما اندازه گیری یکسانی دارند. برای اندازه گیری پرده کرکره اولین چیزی که باید دقت کنیم، این است که می‌خواهیم پرده را داخل چهارچوب بزنیم یا خارج از چهارچوب پنجره!!

برای اندازه گیری داخل چهارچوب باید ابتدا از سمت چپ به راست پنجره را با متر فلزی اندازه گیری کرده و حدود ۱ سانت به عنوان بادخور کم کنیم، و برای ارتفاع نیز از بالای طاق پنجره گرفته تا جایی که میخواهیم پرده در آن منطقه قرار بگیرد.

اندازه گیری خارج از چهارچوب برای نصب پرده کرکره اما کاملا متفاوت است. برای این نوع اندازه گیری ابتدا عرض (چپ به راست) پنجره را با متر فلزی گرفته و از هر طرف ۵ الی ۱۰ سانت اضافه می‌کنیم. برای ارتفاع نیز از سقف گرفته و تا پایین جایی که می‌خواهیم پرده قرار بگیرد ادامه می‌دهیم که معمولا ۱۰ سانت پایین تر از لبه پنجره است.

نکته مهمی که در اندازه گیری پرده کرکره بخصوص نوع چوبی آن باید توجه کنیم این است که اگر بخواهیم پرده را به دیوار بزنیم باید مقداری از پنجره بالاتر برویم که وقتی خواستیم پنجره را باز کنیم با بالا کشیدن پرده و جمع شده تیغه ها روی هم، پنجره به پرده گیر نکند و به راحتی باز شود.

نصب هر دو نوع پرده کرکره نیز همانند پرده زبرا و شید بسیار آسان است و شما می‌توانید در منزل خودتان با اندکی دقت بدون نیاز به نصاب، پرده خود را نصب کنید. برای این کار گیره های موجود در پرده که بسته به عرض آن می‌تواند دو الی سه گیره باشد را به دیوار یا سقف پیچ کرده و سپس پرده را به گیره ها متصل کنید. دقت کنید که بعد از نصب از محکم بودن گیره ها اطمینان داشته باشید.

برای خرید انواع پرده کرکره فلزی و چوبی و یا مشاوره در ارتباط با خرید انواع پرده می توانید از مشاوران بخش فروش مجموعه سروین دکور مشاوره رایگان دریافت کنید. راه های ارتباطی:

۰۲۱-۲۲۲۲۹۴۴۴

۰۲۱-۲۲۲۲۸۱۳۸

۰۹۰۱۴۲۳۷۸۶۳

کد خبر 638833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha