مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ارائه تسهیلاتی برای تشویق سرمایه گذاران پارکینگ‌های محلی در تهران خبر داد.

نصرت‌الله کاشانی با اشاره به این که تهران دارای کسری پارکینگ هم در بخش ساختمان‌های مسکونی و هم در بخش پارکینگ‌های عمومی است، گفت: بخشی از این کسری مربوط به قوانین و مقرراتی است که در گذشته اجرا و بعضا نیز در حال اجراست.

وی افزود: در قوانین و برای ساختمان‌های مسکونی برای هر دو واحد آپارتمان دارای یک پارکینگ یا هر سه واحد به دو پارکینگ کفایت می‌کرده و می‌بینیم که بر اساس آمار و در این زمینه تهران یک میلیون و 400 هزار کسری پارکینگ دارد.

کاشانی خاطر نشان کرد: دربخش پارکینگ‌های عمومی نیز شاهد آن هستیم که در بعضی از مناطق پارکینگ‌های عمومی وجود دارد، اما به ندرت ظرفیت آنها کامل میشود و این مساله موجب شده تا به دلیل پارک خودرو در دو طرف خیابان‌ها ، ترافیک تهران بیشتر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا اظهار کرد: برای رفع این مشکل در سطح تهران شناسایی‌هایی انجام شده است تا در طرح‌های جامع و تفضیلی کسری پارکینگ‌های عمومی تامین شود و برای برطرف شدن کسری پارکینگ واحدهای مسکونی نیز بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 به ازای هر واحد یک پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وی از ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران برای احداث پارکینگ های محلی خبر داد و گفت : تسهیلاتی در حال فراهم شدن است تا پارکینگ‌های محلی تعریف شوند و با تشویق سرمایه گذاران در محلات شهر پارکینگ احداث شود.

کد خبر 63865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز