به مناسبت روز جهانی مردان؛ دبیر شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌گوید که دو سوم مردان مبتلا به اختلالات روان در سطح جهان هرگز به‌دنبال معالجه و درمان نیستند. ‌

خشونت عليه مردان

فریبرز درتاج گفته است: «مردان ۳ برابر بیشتر از زنان در معرض خودکشی هستند، به‌طوری که طبق آمار جهانی در ۶ سال گذشته، خودکشی در مردان ۴۵ تا ۵۹ ساله در سطح جهان به میزان قابل توجهی به ۲/۲۲ مرگ در ۱۰۰ هزار جمعیت افزایش یافته است.»

Mankind Initiative (سازمانی که از قربانیان مرد خشونت خانگی حمایت می‌کند)، نشان می‌دهد خشونت خانگی علیه مردان زیادشده است. این مرکز آماری ارائه می‌کند که در آن تماس گیرندگان به مواردی اشاره کرده‌اند که از آن رنج می‌کشند و در تماس با این مرکز مطرح کرده‌اند. (آمار ارائه شده همه از ۱۰۰ درصد درنظر گرفته شده و گاهی در یک فرد در چند مورد خشونت، محاسبه شده است.)

مردان از این نوع خشونت‌ها رنج می‌برند | افزایش خشونت خانگی علیه مردان | جدول

کد خبر 638478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مادر ۲ فرزند پسر IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 0
    اقایون در فرهنگ شتر گاو پلنگ ما چوب دو سر طلا شده اند هم طبق سنت ، مهریه بدهند وهم طبق غربگرایی مورد خشونت زنان قرار بگیرند خانمها هم حقوق سنتی را داشته باشند هم حقوق مدرنیته واین بار کج به مقصد نخواهد رسید .زندگیها از تعادل خارج شده وهم اکنون مردان مورد خشونت وتهدید خانگی قرار گرفته اند وهر روز خدا پشت درب قفل شده منازل توسط خانمها میباشند .شورای انقلاب فرهنگی هم بجای فرهنگ سازی نظاره گر محض میباشد !!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    6 0
    چه عجب همشهری یه مقاله در مورد خشونت علیه مردان نوشت . قبلا که فقط مثل رسانه های غربی افکار فمنیستی چاپ می‌شد! . بله خشونت علیه مردان وجود داره در کل دنیا . تهدید به گرفتن مهریه یا زندان اگر مهریه پرداخت نشود یا تهدید به ترک مرد هم نوعی خشونت خانگی علیه مردان می‌باشد ! مردها بر خلاف تصور عموم مردم بسیار عاطفی هستند و جالبه بدونید یا سرچ کنید بر اساس تحقیقات خود غربی ها و انجمن روانشناسی امریکا 90 درصد درخواست جدایی قانونی توسط خانم ها انجام میشه.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 0
    واقعا وقتی تعادل از بین بره همینجور میشه