قوانین سختگیرانه کرونا و قرنطینه در هنگ‌کنگ، به تبعیت از پکن، این منطقه اقتصادی را با مشکل روبرو کرده است؛ به تازگی سه خلبان از شرکت هواپیمایی این منطقه به دلیل ترک هتل و نقض قوانین اخراج شدند و ۱۵۰ نفر دیگر نیز به قرنطینه رفتند.

هواپيمايي هنگ‌كنگ

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از الجزیره، شرکت هواپیمایی Cathay Pacific  هنگ‌کنگ اعلام کرد که سه خلبان باری را که در حین توقف در فرانکفورت به کووید-۱۹ آلوده شده بودند، به دلیل «نقض جدی»  قوانین خدمه در خارج از کشور اخراج کرده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از یک منبع نوشت که خلبانان مظنون به ترک اتاق های هتل خود در آلمان بودند. این اتفاق منجر به قرنطینه شدن بیش از ۱۵۰ کارمند دیگر این شرکت از جمله خلبانان و مهمانداران هواپیما و همچنین بسیاری از اعضای خانواده به مدت سه هفته شد

هنگ‌کنگ به یک استراتژی سختگیرانه موسوم به «صفر کووید» پایبند است که مشاغل و مهاجران خارجی را ناامید کرده است. این منطقه ماه‌های اخیر تقریبا هیچ موردی از ویروس کرونا را ثبت نکرده، اما مقامات این مرکز مالی جهانی قوانین قرنطینه را تشدید کرده‌اند.

هنگ کنگ با پیروی از پکن و برخلاف روند جهانی باز شدن و زندگی با ویروس کرونا، محدودیت های شدید سفر را اعمال می‌کند.  شرکت هواپیمایی Cathay گفت که بررسی‌های انطباقی را در مراکز خارج از کشور افزایش خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی در طول توقف به‌طور دقیق رعایت می‌شوند.

تمام کارکنان این شرکت مجبور به دریافت واکسن کرونا شده بودند تا آنجا که به زودی به دوز تقویت کننده نیاز پیدا خواهند کرد. قوانین سختگیرانه هنگ‌کنگ، که شامل تا سه هفته قرنطینه در هتل برای مسافران است، منجر به کاهش تقاضای سفر شده است.

ماه گذشته تنها ۱۰ درصد ظرفیت مسافری قبل از همه‌گیری در این شرکت استفاده شده و نسبت به سال ۲۰۱۹ تعداد مسافران ۹۷.۲ درصد کاهش یافته؛ به گزارش الجزیره، سازمان ملل اعلام کرد سقوط گردشگری در کشورهای آسیایی، حداقل ۱.۶ میلیون شغل را از بین برده است.

کد خبر 638377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha