چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

مل‌گیبسون بازیگر، کارگردان و تهیه کننده‌ای که بیش از ۳۰ سال قبل در نخستین فیلم «اسلحه مرگبار» بازی کرده بود، قرار است فیلم «اسلحه مرگبار ۵» را که به‌احتمال زیاد آخرین فیلم از این سری فیلم‌های اکشن خواهد بود، کارگردانی کند.

مل گيبسون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، «اسلحه مرگبار» از سری فیلم‌های کمپانی وارنر بروز است که توانست، محبوبیت زیادی میان تماشاگران طرفدار فیلم‌های اکشن کسب کند.

به گزارش ورایتی، پنجمین فیلم سری اسلحه مرگبار از سال‌ها قبل در حال توسعه بوده است، در سال‌های قبل چندین فیلمنامه برای این فیلم نگاشته شده و اخیرا نیز «ریچارد ونک» پیش نویسی جدید برای فیلمنامه اسلحه مرگبار ۵ نوشته است. قرار بود این فیلم را ریچارد دانر، کارگردان همه نسخه‌های قبلی فیلم «اسلحه مرگبار» بسازد، اما او در ۵ ژوئیه ۲۰۲۱ در ۹۱ سالگی درگذشت و طرح ساخت این فیلم برای مدتی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

مل گیبسون اخیرا در رویدادی در لندن در گفت‌وگو با نشریه سان فاش کرد که به‌احتمال زیاد او وظایف کارگردانی فیلم «اسلحه مرگبار ۵» را عهده دار خواهد شد و به آرزوهای ریچارد دانر، کارگردان فقید جامه عمل خواهد پوشاند. گیبسون در این‌باره گفت: ریچارد دانر که در حال توسعه فیلمنامه «اسلحه مرگبار ۵» بود و تا حد زیادی توانسته بود این کار را به انجام برساند، روزی به من گفت: پسر، من دیگر به پایان راه رسیده‌ام و تو در آینده کار من را در زمینه ساخت پنجمین سری از فیلم‌های اسلحه مرگبار  به انجام خواهی رساند.

گیبسون افزود: او اکنون فوت کرده، اما قبلا از من خواسته بود که این کار را انجام دهم. من در آن زمان چیزی نگفتم، اما او در این‌باره با همسرش، استودیوی تولیدکننده فیلم و تهیه‌کننده صحبت کرده است؛ بنابراین من پنجمین فیلم اسلحه مرگبار را کارگردانی خواهم کرد.

اولین قسمت از این فیلم در سال ۱۹۸۷ و با نقش‌آفرینی «گلوور» و «گیبسون» در نقش ۲ مأمور پلیس متفاوت ساخته شد و به فروش ۱۵۶ میلیون دلاری رسید و پس از آن ۳ دنباله سینمایی موفق نیز برای آن ساخته شد. مجموع فروش ۴ قسمت از سری فیلم‌های «اسلحه مرگبار» که بین دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی ساخته شد بیش از ۹۵۵ میلیون دلار بود و آخرین سری این فیلم نیز در سال ۱۹۹۸ اکران شد.

کد خبر 638074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha