سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هشت روستای هرمزگان متحمل بیشترین خسارت از زمین لرزه اخیر شدند، از توزیع ۲۸۴۷ دستگاه چادر در میان زلزله زدگان خبر داد.

زلزله ـ هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلال احمر، محمدحسن قوسیان مقدم امروز درخصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: پس از ارزیابی میدانی ۶۱ روستا و ارزیابی تلفنی ۷۶ روستا از طریق خانه های هلال و دهیاران، مشخص شد که بیشترین تخریب در هشت روستای گیشان غربی، آب شیرین، ذرتو بالا و پایین، رودشور، گوهره، چلو و چاه کل صورت گرفته است.

اوافزود: در بخش فین، روستای سرزه و روستای رضوان بیشتر شاهد ترک خوردگی در منازل هستیم و آسیب ها از سایر مناطق کم تر بوده است اما با این وجود در تمامی مناطق متاثر از زمین لرزه تمامی اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: آماده سازی ورزشگاه خلیج فارس در شهر بندرعباس با برپایی ۳۰۰ دستگاه چادر یکی دیگر از اقداماتی بود که در همان لحظات اولیه پس از وقوع زمین لرزه صورت گرفت. آن دسته از شهروندانی که قصد داشتند در نزدیکی منازل خود و در محل های ایمن ساکن شوند، نیز مورد حمایت قرار گرفتند و اقلام مختلف نیز در میان آن ها توزیع شد.

قوسیان مقدم تصریح کرد: تا ظهر امروز(سه شنبه) ۲۸۴۷ دستگاه چادر نیز در میان زلزله زدگان توزیع شده و حمایت ها و کمک ها تا پایان برطرف شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه خواهد داشت و از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده خواهد شد.

کد خبر 637990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha